Ruszyła kampania profilaktyczna pt. "Prosta(ta) sprawa" mająca na celu podnoszenie świadomości mężczyzn dotyczącej badania kontrolnego raka prostaty i raka jąder. Do akcji włączył się Stomil Olsztyn. Na specjalnej konferencji prasowej pojawili się: Janusz Bucholc, Paweł Głowacki oraz Grzegorz Lech.
Celem tej kampanii społecznej jest próba zmierzenia się z tematem tabu, jakim niewątpliwie są nowotwory męskich narządów płciowych. Mężczyźni powinni badać swoje jądra tak samo, jak kobiety piersi. Wczesne wykrycie zmian to szansa na całkowite wyleczenie. Akcja ma zwrócić uwagę na konieczność wykonywania regularnych badań profilaktycznych wczesnego wykrywania raka prostaty i jąder, uczyć, jakie objawy powinny niepokoić oraz wskazywać, gdzie szukać pomocy. Pomóc w przełamywaniu stereotypów mają m.in.wąsy - symbol męskości. Mężczyźni, którzy popierają akcję robią zdjęcia z sztucznymi bądź prawdziwymi wąsami, publikując je na portalach społecznościowych.
Każdy mężczyzna z wąsami (prawdziwe, sztuczne), który w listopadzie przyjdzie do laboratorium Szpitala Miejskiego w Olsztynie, będzie mógł za darmo i bez skierowania od lekarza rodzinnego wykonać badania profilaktyczne.
07.11.15 11:49 tommy1976
wąsate Janusze.....;-)