W piątek na temat nowego sponsora rozmawialiśmy z prezesem Stomilu Olsztyn Mariuszem Borkowskim.
W czwartek pojawiła się informacje, że Stomil Olsztyn pozyskał sponsora w postaci Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury. O tej firmie w kuluarach mówiło się od marca.
- Zawsze to podkreślałem, że łatwiej jest pozyskać nowego sponsora, niż odzyskać starego. Nowy sponsor ma swoje oczekiwanie i chce budować markę na pozytywnych emocjach. Wcześniej to nie było możliwe. Zanim zostałem prezesem stowarzyszenia, to rzuciłem taki temat, że fajnie by było jakby port Szymany był w Stomilu. Na początku zastała mnie ciężka sytuacja, ciężko się wtedy rozmawiało. Minęło sześć miesięcy i mamy poważnego sponsora.
Nie podaliście szczegółów umowy. One nie są dopięte, czy obowiązuje was tajemnica handlowa?
- Większość już mamy, jednak trzeba zaznaczyć, że dla naszego sponsora to będzie nowość. Postawienie kropeczki nad i będzie dobrym sygnałem dla innych. Teraz Stomil jest na fali, rodzi się moda na Stomil, takimi hasłami będziemy kierować się dalej. Będzie temu sprzyjać atmosfera wokół Stomilu i ta, która panuje w zespole. Cały czas pracujemy nad wspólnymi projektami. Trzeba zaznaczyć, że to będzie umowa progresywna. To my musimy im udowodnić, że potrafimy ich wypromować. Będziemy promować produkt województwa warmińsko-mazurskiego. Port nie będzie sponsorem strategiczny, a głównym tak więc logo miasta nie zniknie z przodu koszulki.
Kiedy kibice zobaczą pierwsze efekty waszych wspólnych działań?
- Jednym z naszych pomysłów, który zrealizujemy to będzie oddzielny projekt podczas transmisji meczu w Polsacie. Coraz bliżej jesteśmy tej transmisji. Banery, czy reklamy wielkoformatowe pojawią się do końca sierpnia. Chcemy zakryć całą odkrytą, żeby nikogo nie drażniło rozpadający stadion. Logo na koszulkach będzie na plecach. Mamy już prototypy koszulek. R-GOL robi wszystko, żeby na mecz ze Śląskiem były nowe koszulki. Port poprzez swoją działalność także nas będzie promować. Dlaczego mamy nie lecieć samolotem na mecz do Katowic? Oczywiście teraz głośno myślę, ale chciałbym, żeby wszyscy zrozumieli, że nasza wspólna promocja nie będzie się ograniczała tylko do promocji logotypu. Nasze wszystkie akcje będą mocno kreatywne. Chcemy żeby wszyscy żyli Stomilem, żeby żyli sponsorem. Ja nie chcę żeby przyszedł sponsor, który da 100 tysięcy i róbcie co chcecie. Oczywiście chcę pieniądze, ale chce także żeby sponsor żył razem z nami klubem. Jeżeli sponsor będzie żył klubem, to zachęci także innych do współpracy z nami. Nasza strategia została dopracowana pod konkretnego sponsora i tak samo będzie z innymi. Będzie sponsor, to my tak dopasujemy promocję, żeby nasz klient był zadowolony.
Są już inni sponsorzy na horyzoncie?
- Proszę o chwilę cierpliwości, bo brakuje tej małej kropeczki nad i. Jesteśmy bardzo blisko wielkich rzeczy, ale nie chcę zapeszać. Osobiście mi zależało, żeby Port wypalił jak najszybciej i teraz to wszystko będzie się kręcić. Mam nadzieję, że zabraknie nam miejsc na koszulkach. Dla każdego jest miejsce w tym klubie. Port Szymany pojawił się jako pierwszy, bo rozmowy były prowadzone najszybciej. Zależało mi strasznie na tym pomyśle, bo chciałem stracić Portu na rzecz innego klubu. Promocja poprzez sport jest bardzo ważnym elementem strategicznym w promocji marki. Weszliśmy na taki poziom kreatywności, że chyba lepiej się nie dało.
Pojawiły się głosy zdziwienia, że lotnisko jeszcze na siebie nie zarabia, a już wydaje pieniądze.
- Jeżeli firma ma możliwość sponsorowania też inne klubu, to niech to robi, tylko my mówimy o tym kto ma jaki zasięg. Stomil, czy AZS to idealne miejsce dla takich akcji. Jedną ze strategii Portu jest pokazywanie się w różnych miejscach. Ostatnio byli na Air Show w Giżycku. Jeżeli ktoś coś buduje, to z promocją nie może czekać, do czasu zakończenia prac. Musi promować się wcześniej. To jest normalną rzeczą, że lotnisko, które będzie wspierało lokalny biznes oraz ułatwiało loty mieszkańcom Warmii i Mazur musi promować się już teraz.
07.08.15 23:57 A.
Teraz to Emil.. a wcześniej dowalanie o plecaczku...
07.08.15 23:36 gergo
@Emilozo wiesz coś czy tajemnica?Starczy na pokrycie mięsiecznych zobowiązań. Moze Kyniu? Patrz komentarz na dole
07.08.15 21:53 F.R.T.
Bardzo fajnie się to czyta a w szczegolności akapit o relacja sponsor-klub!! Piłkarze robią swoje, Prezesi/klub również !Kibice też mają okazję działać: zaprosić jak najwięcej osob na mecz z Sandecją i kolejne ligowe! Bo na PP ze Śląskiem wiadomo-komplet! Kupować Karnety, namawiać swoich pracodawcow na taki zakup w ramach funduszu pracy ;) Chodzić w barwach na meczu obowiązkowo i na co dzień też !! Malować FC i Dzielnice BIAŁO NIEBIESKIE WARMIA I MAZURY !! i najważniejsze .... WYJAZDY WYJAZDY WYJAZDY !!
07.08.15 19:35 BOS
http://bilety.stomilolsztyn.com/
07.08.15 19:26 Fanatyk_OKS
KibicStomiluOd1995 z przerwą między 99 a 2015 tak że nie ma jeszcze profilu. W okienku przy zakupie biletu wszystko ci wyjasnia
07.08.15 19:02 KibicStomiluOd1995
Słuchajcie, jeżeli mogę coś zasugerować prowadzącym stronę internetową. Zróbcie jakąś zakładkę, jak obecnie wygląda procedura wyrabiania karty kibica/profilu, krok po kroku, dla laików. Spotykam wielu ludzi, którzy w przeszłości - jeszcze za czasów ekstraklasy - chodzili na stadion regularnie, teraz chcieliby do tego wrócić. Funkcjonuje jednak myślenie wg schematu "Kupię bilet na godzinę przed meczem i będzie dobrze. Co? Karta kibica? Profil? A co to takiego? A to nie, to pewnie za dużo formalności, czekania, to posłucham w radio, albo sprawdzę wynik w internecie"". To luźna propozycja, która może przyczynić się do zwiększenia frekwencji.
07.08.15 18:46 maniek86
Dział marketingowy razem z prezesem załatwił nam sponsora.
07.08.15 18:33 ww
Zobaczymy jaka robotę robi dział marketingowy po 2-3 meczach z ogórkami ligowymi - jak poprawi frekwencję na tych meczach bo na Śląsk nikogo namawiać nie trzeba.
07.08.15 18:22 maniek86
Widać sens w tych działaniach. Wszystko przemyślane i długofalowe. Wcześniej było tylko tu i teraz. Obecny zarząd przynajmniej słucha kibiców. Dział marketingu też robi baaardzo dobrą robotę. A gdzie Ci wszyscy krytykanci? Pod newsem o sponsorze też się nie udzielali. Tak ciężko słowa pochwały przechodzą przez gardło(klawiaturę)?? Oby tak dalej Stomil! Każdy niech propaguje modę na Stomil.!!
07.08.15 17:52 Secoh
Naprawdę zaczyna to wszystko zmierzać w fajnym kierunku. Różnica pomiędzy poprzednimi zarządami a tym jest przeogromna. Prezes cięzko haruje by Stomil odzyskał blask, tak samo my powinniśmy się mu odwdzięczyć jak największą frekwencją na meczach.
07.08.15 17:49 gergo
robi się ciekawie, @Emilozo, uchyl rabka tajemnicy czy coś, Port Lotniczy jaką plus minus przekaze kase? taką w okolicach co DBK, Wodkan czy mniej? czlowiek z portu mowi, ze umowa obowiazuje na sezon