Artykuł

Prezes Stomilu przedstawił główne założenia klubu

30.07.18 16:00   em   65  

Maciej Radkiewicz przedstawił oficjalnie cztery główne założenia funkcjonowania Stomilu Olsztyn. Wiarygodność, stabilność, społeczność oraz ekosystem - to słowa klucze, które charakteryzują zmiany jakie mają nastąpić w olsztyńskim klubie.

WIARYGODNOŚĆ

- Moim celem jest zbudowanie zaufania do klubu. Zarówno wewnętrzne, a mam namyśli piłkarzy, trenerów i moich współpracowników. Zależy mi na tym, żeby osoby pracujące w klubie miały spokój i gwarancję, że ich praca zostanie w należycie doceniona i nie będą mieli problemów, które niestety się zdarzały. Jeżeli chodzi o tę zewnętrzna, to wiem, że czeka mnie dużo pracy, żeby odbudować to zaufanie do klubu. Chcę skończyć z partyzantką, że jakoś to było. Nie mam żadnych pretensji do poprzedników, a wręcz jestem im wdzięczny za to co zrobili dla tego klubu. Mam świadomość w jak trudnych warunkach pracowali. Chciałbym, żeby wszystko w klubie było tak zaplanowane, że będzie się rozmawiało o kolejnych zrealizowanych projektach, a nie o sprawach problemowych. Nie będę ukrywał, że Stomil ma ich sporo, ale ja muszę je wszystkie rozwiązać. Zarówno przy pomocy pracowników klubu, władz miasta, a także całym środowiskiem piłkarskim jak i sponsorskim.

STABILNOŚĆ

- Dla mnie to słowo przede wszystkim zbudowanie tak podstaw klubu, żeby Stomil mógł skoncentrować na celach sportowych. Żeby nikt nie musiał martwić się o sprawy bieżące. Od samego rana w poniedziałek się tym zajmuje, to będzie ewidentnie ważny element działalności w klubie.

SPOŁECZNOŚĆ

- Mam świadomość, że Stomil ma wspaniałych kibiców. Są oni w całym województwie, są także w kraju oraz na emigracji. Mnóstwo ludzi z Olsztyna wyjechało z Olsztyna za pracą. O nich na pewno nie zapomnimy i zrobimy wszystko, żeby estetyka pracy klubu była taka, żeby na obczyźnie byli z naszego klubu dumni. Będzie funkcjonował adres dla sympatyków kibice@stomilolsztyn.com, który będzie łączył klub z kibicami. Będzie tam można kierować swoje przemyślenia, pomysły. Liczymy na interakcje z kibicami. Chcemy żeby kibice mogli się wypowiedzieć lub coś podpowiedzieć na temat funkcjonowania klubu. To wpłynie na interakcje na linii klubu - kibice. Poprawimy także funkcjonowanie naszej strony internetowej. Takie otwarcie na kibiców będzie znaczące. To jeden z bardzo ważnych czynników, który spowoduje, że postrzeganie Stomilu będzie lepsze i większe. To mój pierwszy dzień pracy w klubie, więc nie przedstawie państwu raportu finansowego klubu, ale jest on przygotowywany. i gwarantuję jego powstanie. Zależy mi na pełnej transparentności. Żeby społeczeństwo Olsztyna wiedziało co się w klubie dzieje na bieżąco, a nie zbierało informacje gdzieś na boku.

EKOSYSTEM

- Chodzi mi tutaj o finanse. Chcę żeby Stomil pokonywał kolejne szczeble biznesowe. Musi być transparentność i konsekwencja, to daje gwarancje jakości. Niektóre umowy sponsorskie pewnie nie weszły w życie, bo było takie, a nie inne postrzeganie klubu. Nam zależy na tym, żeby w rozmowach ze sponsorami, widziano w nas jakość i porządek w klubie. Na tym mi bardzo zależy i zrobię wszystko, żeby mówiono o Stomilu jako klubie uporządkowanym.

Patronite Zostań patronem stomil.olsztyn.pl! Doceniasz naszą pracę? Chcesz więcej ciekawych materiałów? Wspieraj nas tutaj: https://patronite.pl/stomilolsztynpl

Zobacz także:

Tagi: Maciej Radkiewicz, Stomil Olsztyn


Komentarze

  1. 07.08.18 08:29 THE CORE

    @zjs No, właśnie siódme auto i to nie jest fascynacja (wg ciebie). A ja nieczęsto jeżdżę tramwajem i ty zarzucasz fascynację? Proponuję skończyć tę dyskusję, no chyba że spróbujesz wrócić do merytoryki.

  2. 06.08.18 13:56 zjs

    @THE CORE... rozbawiłeś mnie waćpan, rozbawiłeś setnie! Aktualnie to jeżdżę siódmym samochodem i traktuję go jako narzędzie pracy. Tak, że trudno mówić o fascynacji. Natomiast tramwaj może być dla niektórych obiektem pożądania, ale ja pamiętam jeszcze dwie stare, zlikwidowane linie tramwajowe i trolejbusowe , którymi jeździłem, więc to dla mnie żadna atrakcja. Mam prośbę do Dyrektora, nie rób takich sugestii bo jeszcze jakiś urzędnik weźmie to jako życzenie kibiców i poprowadzą nam rzeczywiście torowisko. A roboty na stadionie nie wyglądają jakoś imponująco . Dzisiaj tam byłem. Pozdrawiam.

  3. 06.08.18 12:56 Adaśko

    Nie ma jak cięta riposta Dyrektora! :D A proszę Cię bardzo, mówisz i masz (co prawda nie tramwaj, ale też po szynach jeździ...): https://www.youtube.com/watch?v=6S0GYt3mbCI

  4. 06.08.18 10:18 Dyrektor OKS 1945

    nie wierzę co czytam najlepiej by położyć tory wokół murawy żeby z tramwaju można było mecz oglądać

  5. 05.08.18 20:20 THE CORE

    @zjs Dziękuję za ciekawe spostrzeżenia. Na wszystkie z nich odpowiedzi znajdziesz poniżej. Wystarczy przeczytać. Nie ma sensu abym się powtarzał. Ale zabawne jest że ty mi fascynację tramwajami a sam jesteś zafascynowany samochodami. Wszędzie chcesz dojechać autem (nawet to rozumiem, też kupując pierwsze auto tak chciałem – to przechodzi potem) zupełnie nie zważając że coraz większa ilość aut nawet bez tramwajów powoduje tłok na ulicach. Jeśli twierdzisz że korki w Olsztynie to wina tramwajów to znaczy że mieszkasz tu dopiero od roku, dwóch lat. Bywam często w Białymstoku i to miasto wydało olbrzymie pieniądze na obwodnice, w tym wewnątrzmiejskie, ale korki są takie same jak u nas. W wakacje tego samego doświadczyłem w Płocku. I na koniec mały quiz. Pofantazjujmy trochę i wyobraźmy sobie że nowy prezydent Olsztyna doprowadza wreszcie do budowy nowego stadionu. Co wolałbyś przy stadionie duży betonowy parking dla miłośników aut czy dodatkowe boisko treningowe dla piłkarzy i linię tramwajową dowożącą kibiców? Ja to drugie. Pozdrawiam.

  6. 05.08.18 19:35 zjs

    @THE CORE... Transport zbiorowy jawi się w twoich wynurzeniach jak Konstytucja w działaniach opozycji. No i ta fascynacja tramwajami. Aby transport zbiorowy spełniał swoje funkcje musi zaspokajać całkowicie ludzkie potrzeby. Musi umożliwić dotarcie do różnych urzędów, szkół, przedszkoli, żłobków i miejsc pracy w określonych godzinach dla tysięcy ludzi. Patrząc na sieć ulic i trasy przejazdów transportu w warunkach Olsztyna, jest to całkowicie nierealne. Wydłuża bowiem czas dojazdu, a i tak dystans docelowy trzeba przemierzyć pieszo. Gdzie trzeba zostawić samochód, aby w tej koncepcji można było docelowo korzystać z komunikacji miejskiej, Gdzie są te parkingi i płatne czy bezpłatne? No, raczej płatne. W obecnej sytuacji samochód jest środkiem lokomocji, który lepiej rozwiązuje problemy człowieka, umożliwiając mu dotarcie do określonego celu, szybszego załatwienia sprawy, odstawienia dzieci do szkół i przedszkoli, dotarcia do pracy i zrobienia zakupów mimo wszystkich miejskich utrudnień . Co do liczb pasażerów np. tramwajów i samochodów osobowych. Stałem na czerwonym świetle na skrzyżowaniu ul.Obiegowej i Wileńskiej Brygady. Na wszystkich pasach w zakresie mojej widoczności stało około setki samochodów. Po szynach snuł się najpierw jeden, później drugi tramwaj, Żona naliczyła w pierwszym trzynaście, w drugim dziewięć osób. Samochody przez 2, 3 minuty waliły w powietrze spaliny. Jako przyczynek do tych wynurzeń przekaże ci informację od pewnego kierowcy MPK. Odbyło się u nich spotkanie informacyjne o budowie drugiej linii ( nie potrafię podać czasu kiedy to było). Prowadzący spotkanie był zaskoczony negatywną opinią obecnych na sali. Zapewne pozostaniemy przy swoim zdaniu, chociaż przeraża mnie twoja opinia, że na bolączki zakorkowanego miasta trzeba jeszcze więcej tramwajów. To jest z pogranicza utopi. Kończę dyskusję na ten temat.W dalszym ciągu bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie o zaawansowanie prac przy wymianie murawy? Ktoś ma jakieś informacje?

  7. 05.08.18 13:28 THE CORE

    @dzbs Po pierwsze Adaśko ładnie ci wytłumaczył niuanse transportu zbiorowego. Mylisz się pisząc że nic nie zmniejszy ilości samochodow na ulicach bo każdy kto ma auto to nim jeździ ze względu na naszą polską mentalność. Dwadzieścia pięć lat temu wszyscy jeździli małymi fiatami, na obiad jedli ziemniaki a w niedzielę chodzili do kościoła. Taka była mentalność, ale jak widzisz się zmieniła. Po za tym jeśli do centrum miasta będą mogły wjechać tylko autobusy miejskie lub tramwaje to nic ci nie da że masz auto i wsiadasz. Po drugie demokracja (nie jest to moj ulubiony system polityczny) ma to do siebie że nie polega na organizowaniu referendow. Dotykasz śliskiego tematu bo gdyby wszystko dało się załatwić w referendum wcale nie jestem pewien czy Stomil by na tym zyskał. Z bolem serca przyznaję, że mieszkańcy Olsztyna mogli by mieć inne priorytety niż nowy stadion. Wtedy pewnie byś narzekał na referendum. Po trzecie to ty nie rozumiesz że Olsztyn dlatego jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast, że linii tramwajowych jest za mało. W poprzednim poście dokładnie ci wytłumaczyłem jak to działa. Nie zamierzam się powtarzać tylko dlatego że nie jesteś w stanie tego ogarnąć. Spokojnej niedzieli.

  8. 05.08.18 08:12 Adaśko

    @dzbs, pytanie, czy to naprawdę jest mentalność, czy raczej efekt braku atrakcyjnych kontrofert. Jeśli powstaną sensowne alternatywy (czyli konkretnie: dostępny i szybki transport zbiorowy), to i "mentalność" będzie się powoli zmieniać. W dużych miastach doskonale widać ten proces choćby po tym, jak potrafią zapełniać się parkingi Park&Ride. Ludzie doszli już do wniosku, że stanie w korkach nie jest najfajniejszym zajęciem, lepiej pojechać pociągiem, tramwajem czy autobusem i poczytać książkę, albo przyciąć przysłowiowego komara. Dobrego dnia życzę, Stomil zadbał wczoraj o dobre nastroje dla nas. :-)

  9. 05.08.18 02:36 dzbs

    Żadne tramwaje, samoloty czy helikoptery nie obniżą ilości samochodów na ulicach. W naszym kraju jest taka mentalność że jak mam auto to wsiadam i jadę.... A Pan Grzymowicz jako dobry prezydent martwiacy się o losy swoich mieszkańców powienien rozpisać referendum skoro mamy demokrację. Konsultacje społeczne to nie to samo. Jeżeli chodzi o elektrownie atomowe to nie wiadomo czy ten rząd będzie u władzy wystarczająco długo żeby zrealizować swoje dalekosiężne plany.... ;) A to że nie rozumiesz tego iż Olsztyn jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce po budowie tramwajów to albo jesteś ślepy albo jeździsz rowerem . Mi akurat samochód jest potrzebny do pracy. Zostaje tylko oczekiwać szybkiego ukończenia obwodnicy która mam nadzieję obniży ruch w naszym pięknym mieście. Reasumując nie wszystko jest takie kolorowe jak piszesz ale każdy ma prawo do swojego zdania chyba że jest już wprowadzona cenzura wypowiedzi.....

  10. 04.08.18 16:10 THE CORE

    @dzbs A czemu ja płacąc jeszcze wyższe podatki musze czekać 2 lata na wizytę u okulisty? To też wina Grzymowicza? Ja nie chcę cię obrazić ale mam coraz silniejsze wrażenie że nie wiesz o czym piszesz i nie rozumiesz odpowiedzi, albo udajesz że nie rozumiesz. Założenie jest takie że jak skomunikowane tramwajami będą wszystkie dzielnice Olsztyna to ludzie będą chcieli/musieli zostawić auta i jeździć komunikacją miejską. Twoi znajomi z Kościuszki powinni jeszcze bardziej popierać rozbudowę sieci tramwajowej bo wtedy będzie mniej samochodw na ulicach i korki będą mniejsze i smog mniejszy. Tak samo z Wilczyńskiego. No sorry, ale prościej ci tego nie jestem w stanie wytłumaczyć. To że w Polsce energia jest w tej chwili produkowana z węgla to też nie jest ani wina ani zasługa Grzymowicza. Natomiast obecny rząd ma piękne, dalekosiężne plany budowy kilku elektrowni jądrowych więc spodziewajmy się że elektrownie nie będą już spalały węgla. Chętnie sprbowałbym się odnieść do tekstu o ''pękających zimą szynach z dumy'' ale chyba nie zrozumiałem, bo po prostu nie mogę uwierzyć że to też wina Grzymowicza.

  11. 04.08.18 15:12 dzbs

    Widzę że tematu ciąg dalszy.... To niby czemu ja jako kierowca który płaci wysokie podatki w cenie benzyny za poruszanie się po drogach muszę czasami czekać 3 zmiany świateł na skrzyżowaniu Sikorskiego i Wilczyńskiego ???? Moi znajomi mieszkają na Kościuszki po wprowadzeniu tramwajów nie otwierają okien w dzień bo jest jeden wielki smog.... Oczywiście spowodowany tym że nie można jechać po torowisko. Tak jest chyba tylko w Olsztynie. Skoro było to promowane ekologią to nie wiem czy wiesz ale w naszym kraju prąd jest produkowany przez spalanie węgla więc mało ekologicznie..... W zimę szyny co pękają z dumy ;) Teraz będą tramwaje co nie jeździły w minusowych temperaturach.... Same superlatywy. A jak widzisz ruch na Wilczynskiego jak środkiem puszczą linię tramwajową?????

  12. 04.08.18 14:26 Adaśko

    @zjs, znalazłem coś takiego: http://www.portalsamorzadowy.pl/plikiu/85197.html. W odpowiedzi na pytania @Piotrusia Pana właściwie wyręczył mnie @THE CORE, za co dzięki. :-) Ze swojej strony mogę dodać, że XIX-wiecznym podejściem jest pakowanie ruchu drogowego do centrów miast. Proponuję prosty eksperyment: któregoś dnia, najlepiej w godzinach szczytu porannego lub popołudniowego, zacznijcie liczyć, ile średnio osób siedzi w jakiejś puli sprawdzonych przez Was samochodów. Ja robiłem to już kilka razy i zawsze wychodził wynik na poziomie 1 z hakiem, co świadczy o tym, że jest to bardzo nieefektywny środek transportu w mieście (wykorzystanie przestrzeni przewozowej w ok. 20-25%; ponadto trzeba gdzieś te samochody zaparkować). I to jest zasadniczy powód zatorów drogowych, a nie tramwaj. Tramwaj, jako pojazd sprawnie i szybko poruszający się pomiędzy odległymi rejonami miasta, ma zachęcać ludzi do korzystania z transportu zbiorowego. Aby ta zachęta była silniejsza, konieczna i racjonalna jest dalsza rozbudowa sieci tramwajowej i dobra integracja z autobusami. To jest inwestycja długoterminowa, za którą - o czym jestem przekonany - przyszłe pokolenia będą obecnemu dziękować.

  13. 04.08.18 13:06 zjs

    @Piotruś Pan ..."Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie." Taki był plan związany z dofinansowaniem ze środków UE i udziałem własnym, początkowo w proporcji 400mln/350mln. Nigdzie nie mogę znaleźć końcowego rozliczenia budowy tego pomnika manii wielkości Grzymowicza i długu ciążącego na mieście. Grzymowicz usiłuje wmówić opinii publicznej, że dofinansowanie było związane wyłącznie z tramwajami co jest oczywistym fałszem sprzecznym z charakterem projektu. Miasta, które pan wymienia wykorzystały go rozsądniej. Skąd wziąłeś kwotę 1 mld kosztów inwestycji bo nie mogę tego znaleźć? Nie potrzebnie wchodzisz w emocjonalną polemikę , bo fakty mówią same za siebie. Natomiast wracam do pytania, które zadałem wcześniej. Jaki jest stan prac na stadionie Stomilu? Nigdzie nie ma aktualnej informacji.Pozdrowienia

  14. 04.08.18 12:41 THE CORE

    Widzę że niektórzy koledzy uparli się ocenić rosół zaraz po zarżnięciu kury i dziwią się że im nie smakuje. Mam na myśli rozmowę o tramwajach. Powrót tramwajów do Olsztyna był pomyślany na lata. Naszego miasta nie stać na budowę od razu 10 linii tramwajowych, dlatego ta inwestycja powstać musi etapami. Na razie powstał pierwszy etap i tu mogę się zgodzić, że w tej chwili tramwaj to taka olsztyńska maskotka, która niczego nie rozwiązuje. Właśnie dlatego muszą powstać kolejne linie tramwajowe by skutecznie zachęcić/zmusić mieszkańców do korzystania z nich. Argument że tramwaj jest XIX wieczny traktuję jako żart. Warto aby przed posłużeniem się takim argumentem wyściubić nos poza powiat i zobaczyć jak to działa gdzie indziej. Walencja, Brno, Wrocław i Gdańsk to przykłady z daleka i bliska pokazujące że tramwaje się rozbudowują. To że pękają szyny to nie wina Grzymowicza. Czy to że sędzia nie podyktował karnego jest winą naszego trenera? Chyba nie, prawda? Tak samo Grzymowicz nie ponosi winy za słaby stop stali. Co do argumentu (pomówienia?) że miasto wydaje 50 mln zł na tramwaje to jeśli wiesz kolego że tak jest to śmiało poinformuj odpowiednie organa, bo jeśli tego nie robisz to narażasz się na zarzut pomwienia i wychodzisz na takiego samego kłamcę jak ci których krytykujesz. I żeby było jasne - nie lubię Grzymowicza ale jeszcze bardziej nie lubię hejtu, bezpodstawnych zarzutów i pomwień. Stomil jest moim klubem od 40 lat (taka okrągła rocznica w tym roku) i o niczym innym nie marzę jak o nowym stadionie ale w dodatkowo widzę że miasto potrzebuje również innych inwestycji, np. rozbudowanej sieci tramwajowej. SPW!

  15. 04.08.18 12:01 Piotruś Pan

    Adaśko, jeśli nie masz nic wspólne z polityką to oczywiście możesz się ze mną nie zgadzać lecz dyskutując na argumenty a kończąc temat tramwajów w Olsztynie podaj jakieś argumenty za.... Bo przeciw są: 1) ogromny koszt inwestycji ok. 1 mld złotych- czy Ty wiesz co za to można zbudować? Reszów, Lublin i Białystok czyli miasta ok. 2 razy większe od naszego wyremontowały całe śródmieścia za tą kwotę i dokupiły pokaźny tabór solarisów albo innych ekologicznych autobusów np. hybrydowych. 2) pęka szyna (jak kilka razy już się to zdarzyło) i stoi cały transport. 3) zwiększenie chaosu komunikacyjnego i zmniejszenie przepustowości przemieszczania się ruchu drogowego w centrum Olsztyna (ul. Kościuszki, Piłsudskiego i innych, w ścisłym Śródmieściu)4) zatruwanie środowiska poprzez brak płynności poruszania się pojazdów w ruchu samochodowym w Olsztynie na skutek pojawienia się trakcji tramwajowej. 5) Roczna dopłata to trakcji tramwajowej - 50.000.000,00 !!!!!! złotych. Potrzebujesz jeszcze jakiś argumentów?????? Te tramwaje to ewidentny kryminał, i mam nadzieję, że po wyborach właściwe służby to ocenią i skażą Betona za spowodowanie w mieniu gminy rażącej szkody wielkich rozmiarów. A prawo zamówień publicznych to jest pikuś przy zarzutach które można postawić Betonowiczowi tylko potrzeba do tego minimalnej inteligencji i wiedzy. A w kolejce jest spalarnia śmieci, ciepłownia i inne deale pana inspektora budowlanego. Lecz czas rozliczeń przyjdzie po wyborach.... Życzą Stomilowi wygranego meczu w Bielsku chciałem się zapytać czy widział ktoś naszego eks-prezesa widmo Borkosia? Bo nie wrzucił żadnego filmiku na Stomil Cap......

  16. 04.08.18 09:28 Adaśko

    @Piotruś Pan, żeby było jasne, ja z polityką nie mam nic wspólnego, a na Stomilu Olsztyn zależy mi tak samo, jak i Wam. :-) Dyskusję o tramwajach już kończę, masz prawo mieć swoje zdanie na ten temat, choć ja z Twoją argumentacją zupełnie się nie zgadzam. Uważam też, że oceniając kogokolwiek (polityka również) trzeba umieć na trzeźwo oddzielić jego osiągnięcia od porażek. Według mnie tramwaje i plany ich rozbudowy są bez wątpienia mocną stroną obecnego prezydenta. Problemy ze stadionem i nagrody dla dyrektora OSiR - bez wątpienia jego wtopą. A mieszkańcy w wyborach niech już sami decydują, co jest dla nich ważne, a co mniej.

  17. 04.08.18 08:31 Piotruś Pan

    My jako Stomil mamy inny problem oprócz fatalnego, i nieudanego Prezydenta. Maciek zasiadł na fotelu Prezesa i ......... zamilkł. Mam nadzieję, że nie jest to efekt przerażenia co zastał po Borkosiu? :(

  18. 04.08.18 08:24 Piotruś Pan

    Do dzbs, widzę że jest nagły wysyp obrońców Betona, może jego pełnomocnicy monitorują tą stronę? Najbardziej idiotyczna inwestycja w tym mieście ostatniej dekady to tramwaje. Nie dość, że środek transportu XIX wieku, to żaden ekologiczny ruch, bo auta stoją i czekają na wiecznie czerwonych światłach i trują środowisko. Inwestycja nie rozliczona przez Betona, bo ukrywa jej prawdziwe koszty. Jak budował pierwsze linie to nie mówił, że będzie ją rozwijał. A robi to po to, aby zataić prawdziwe koszty inwestycji i rozbudowuje linie aby obronić swoją du.ę. Wzorcowy przykład kolego Adaśko na: 1. przekroczenie uprawnień, 2. niedopełnienie obowiązków, 3. rażąca niegospodarność i 4. lekceważenie potrzeb mieszkańców. I masz tylko racje to jest portal poświęcony Stomilowi więc napiszę, że za te cyrki z opiniami, ekspertyzami i innymi zabawami Betona a propo stadionu, czy może tutaj stać czy może w innym miejscu już wydał lekką ręką 12 mln zł !!!!!! Mógłby już 1/4 stadionu zbudować kolego!!!!!!. Mam nadzieję, że wyborcy odspawają go od stołka jesienią a prokuratura i niezawisłe sądy ukarzą go przykładnie za to co zrobił Olsztynowi.

  19. 03.08.18 23:36 Adaśko

    @dzbs, jeśli się nie mylę, to oferty na tabor tramwajowy otwarto w lutym, a przetarg rozstrzygnięto w połowie maja (skargi polskich producentów uznano za bezzasadne, co oznaczało, że trzeba podpisać umowę z wykonawcą). Tymczasem oferty na budowę nowej linii otwarto 13 lipca i siłą rzeczy dopiero wtedy wyszło na jaw, że miasto nie jest w stanie tyle zapłacić. A zatem jest dokładnie odwrotnie, niż napisałeś. Kończmy już ten wątek, a co do tego, że Stomil potrzebuje porządnego stadionu, na pewno się zgadzamy. :-)

  20. 03.08.18 20:15 dzbs

    Zakup tramwajów odbył się po tym jak było wiadomo że zabraknie kasy na drugą nitke. Temat rzeka. SPW

  21. 03.08.18 18:34 Adaśko

    @dzbs, bo to jeszcze wyjaśnię. Szykując i koordynując inwestycje tramwajowe (co zajmuje dużo czasu) miasto raczej nie mogło wiedzieć, że na początku 2018 r. gwałtownie wzrosną ceny usług budowlanych (tzw. górka cenowa). To jest problem, który dotyczy całej Polski i wiele dużych przetargów w naszym kraju zostało przez to położonych. Można krytykować prezydenta Olsztyna za to, że nie potrafi sobie poradzić z kompleksową modernizacją stadionu, ale za unieważniony przetarg na II linię tramwajową akurat ciężko go obwiniać. To są zupełnie różne tematy, notabene zajmujące też zupełnie inne miejsce w hierarchii potrzeb społeczeństwa. Kiedyś już o tym pisałem, teraz powtarzam. Jeśli chcemy tu dyskutować o problemach inwestycyjnych (w tym związanych ze stadionem), to róbmy to rzetelnie, a nie po partacku.

  22. 03.08.18 15:40 zjs

    Dobrze panowie, wyluzujcie. Wracając do problemów Stomilu. Jak postępują prace na stadionie? Ostatni raz byłem tam 10 dni temu, prace trwają i w jakim są stadium?

  23. 03.08.18 13:13 dzbs

    Wiem że to jest forum o Stomilu. Chodzi tylko o to że zamiast zacząć remont stadionu miasto kupiło kolejne tramwaje na istniejącą nitkę na którą nie ma pieniędzy. Gdzie sens i logika ???? A pisze tu o szanownym Panie prezydencie bo zbliżają się wybory i mam nadzieję że ludzie którym dobro klubu leży na sercu przemyślą na kogo zagłosować. W wywiadzie z nowym Prezesem przeczytałem że miasto obiecuje daleko idącą pomoc. Dziwne że tuż przed wyborami wybrany został nowy sternik skoro w klubie i wśród kibiców o tym że Borkowski musi odejść mówiło się od dłuższego czasu. Więc tramwaje mają się jak najbardziej do sytuacji w klubie. Bo po co one skoro nie ma szyn ???? Szybciej by wyremontowali stadion niż powstanie drugą nitka

  24. 03.08.18 12:49 Adaśko

    @dzbs, to jest forum dotyczące Stomilu Olsztyn, a nie tramwajów. Ale skoro już zabierasz się za tramwajowy off-topic, to poczytaj najpierw prawo zamówień publicznych i zapoznaj się z obecną sytuacją rynku usług budowlanych w sektorze transportowym. A potem dopiero pisz o CBA. Ludzie, sympatia do klubu piłkarskiego nie powinna przesłaniać zdrowego rozsądku.

  25. 03.08.18 12:32 Tiger

    Miało być trochę więcej informacji...:-) a cisza jest. Czy piłkarze pojechali dzisiaj do Bielska? Gdzie mają postój? Jakaś jednostka treningowa będzie? Czy wszyscy są do dyspozycji trenera? To nas kibiców interesuje. Pozdrawiam

  26. 03.08.18 04:10 dzbs

    Jeżeli chodzi o Pana Betoniarza to się zastanawiam kiedy za jego dupe weźmie się się jakieś CBA lub coś podobnego. Po co kupował nowe tramwaje skoro nie ma i nie wiadomo czy będzie druga nitka tramwajowa ???? Kurwa to jest dopiero marnowanie pieniędzy publicznych. I to jeszcze kupił je w Turcji gdzie pewnie nie były testowane w temperaturze-20stopni..... Ten gościu rozpieprza pieniądze na prawo i lewo nic sobie z tego nie robiąc.

  27. 02.08.18 20:07 S.M.P.

    Najważniejsza kwestia dla Stomilu to brak następnej kadencji dla pana G. On ma w dupie sport bo widać z twarzy, że to ten typ faceta... Z nowym prezydentem klub napewno nie będzie miał gorzej... Bo większej antypatii władz miasta do klubu nie mogę sobie wyobrazić

  28. 02.08.18 09:53 zjs

    „ktoś zechce łożyć na ten klub swoje pieniądze”. Jest raczej myślenie życzeniowe. Sformułujmy to inaczej - „czy ktoś zechce zainwestować w ten klub swoje pieniądze”. Tylko jaki będzie miał w tym interes? Stomil jako nośnik reklam wygląda wizerunkowo słabo, więc inwestycja musi być długofalowa ,no a stopa zwrotu niepewna. Trzeba liczyć na jakiegoś regionalnego fanatyka piłki, tylko czy taki jest? W każdym razie najpewniejsza inwestycja to szkolenie młodzieży i zarobkowa polityka transferowa. Pomyśl ilu chłopaków z naszego regionu poszło do polskiej i zagranicznych lig. Myślę tylko o tych z najwyższej półki. Więc potencjał jest. Zastanawiam się też, czy klub jest w stanie prowadzić wspomagającą działalność gospodarczą. Jak do tej pory klub promuje raczej formułę żebraczego odłamu Zakonu Franciszkanów.

  29. 01.08.18 19:32 SzEFoo

    Największym problemem tego klubu są przychody na haniebnie niskim poziomie jak dla miasta wojewódzkiego. I póki się to nie poprawi to wiecznie będą generowane długi, bo chcąc mieć w miarę konkurencyjną drużynę trzeba trochę grosza sypnąć dla zawodników, ale z takimi przychodami to niestety potem klub zaczyna się zadłużać. I albo stawiać na tańszą młodzież jak np. robią to od roku Wigry (im akurat po ciężkim początku się to udało), albo znaleźć kolejne źródła finansowania bo inaczej problem będzie wracał jak bumerang i znowu Grzymowicz będzie musiał pomagać. Tylko problem w tym, że po wyborach jeśli wygra... taki hojny już dla nas nie będzie. Nadzieja w nowym Prezesie i jego obyciu w świecie biznesu, że zmieni postrzeganie tego klubu i ktoś zechce łożyć na ten klub swoje pieniądze, bo kto wie czy np. to nie będzie ostatni sezon sponsoringu przez Budimex? ? A samymi miejskimi spółkami + DBK za długo ten klub nie pociągnie.

  30. 01.08.18 17:25 zjs

    Zastosowałem formę grzecznościową Kocie, bo kiedyś jakiś gostek oświadczył, że brudzia z nim nie piłem i krów nie pasałem. Miał przerośnięte ego. Pozdrawiam.

  31. 01.08.18 15:32 Kot

    Ten raport Deloitte nie jest audytem i szczegółowych informacji nie podaje, natomiast wystarczająco, by móc ocenić stan finansowy klubów i to, jak fatalnie są zarządzane oraz jak bardzo przepłacani są piłkarze. Nawet gdyby te statystyki zawierały sztab szkoleniowy + pracowników klubu, to nie powinno wiele to zmienić, ponieważ znacznie większą część budżetu stanowią wydatki na wynagrodzenia piłkarzy, a wśród wszystkich klubów nieznacznie by to zmieniło dane. Zadłużenia tam nie ma i żeby takie coś wyciągnąć (i tak pi razy drzwi) trzeba by analizować stan klubu do kilku lat wstecz przynajmniej, a to bodajże pierwszy raport o I lidze. Zresztą, w ogóle nie powinniśmy dywagować o zadłużeniu, jeśli o jego wysokości zielonego pojęcia nie miał, na szczęście były prezes, Mariusz Borkowski. Nie pisałem nigdy na forum WM, 90minut ani żadnym innym pod tym nickiem. W Internecie lepiej zwracać się do rozmówców bardziej bezpośrednio ;) Pozdrawiam.

  32. 01.08.18 14:45 zjs

    @Kot...Raport Deloitte pouczająca lektura. Widać wyraźnie, że ta liga to zamki z piasku, a Stomil dodatkowo zamek w ruinie. Wynagrodzenia 33 zawodników? Czy po stronie rozchodów nie są także ujęte wynagrodzenia pracowników? Nie znalazłem w raporcie stanu zadłużenia zaległego i bieżącego, chyba, że źle szukałem. Ma pan absolutnie rację to powinno być przedmiotem dyskusji, a nie bicie piany. Mam pytanie osobiste. Nie pisywał pan czasem pod tym nickiem na stronie forum WM.pl ?

  33. 01.08.18 14:08 Piotruś Pan

    Stomil 14/88 zanim rozpocznę z tobą dyskusję to najpierw się sam zaprezentuj..... a póxniej wywołaj kogoś do tablicy..... mogę się z tobą założyć ze zrobiłem więcej niż ty lecz nie po to zrobiłem zeby się z tobą licytować. Nawet jak ktoś nic nie zrobił chcesz mu zamknąć usta? to słabe

  34. 01.08.18 13:07 stomil 14/88

    Do piotruś. Jeżeli twój prezes będzie nim przez rok to pogadamy ja myślę że szybciej z stąd spierdoli niż tu wrócił. A ty umiesz tylko krytykować innych ,pytałem cię co ty zrobiłeś dla naszego Stomilu i cisza.

  35. 01.08.18 10:31 Piotruś Pan

    Kocie, dziękuję. W pełni się z Tobą zgadzam.

  36. 01.08.18 09:22 Damiano(S)

    Panowie to ze jest nowy prezes to nie oznacza ze jest ok. W tej sprawie i tak zblizaja sie wybory Grzymek to robi by tylko oczy zamydlic. Tak wiec nie glosujcie na niego wiem co mowie. Jego kadencja sie wlasnie konczy i nie pozwolny ba to by on znowu wygral. Trzeba go pogonic ze stolka. Bo ja napewno nie postawie na niego krzyzyka. TAKZE WIEMY CO MAMY ZROBIC GRZYB MUSI ODEJSC

  37. 01.08.18 09:17 Kot

    str. 14, 18-20 ///// https://media.laczynaspilka.pl/files/pzphp/Mjk7MDA_/7bcf85bd3e8aa0d8013ce07d64be8bad.pdf

  38. 01.08.18 09:16 Piotruś Pan

    Zjs, proszę Pana ma Pan wiele racji, że Stomil to manufaktura od wielu lat. Myślę, że gdyby Grzymowicz nie grillował (wypowiedzenie umowy przez GW- przecież każdy to wie, że działo się to za jego sugestią) Kiłdanowicza to on był najbliżej wypracowania standartów normalności. Oczywiście kilka błędów też popełnił. Maciek ma możliwości tylko może być ograniczony przez Grzymka, bo on jest zainteresowany Stomilem o tyle ile mu to pomoże wygrać wybory a Maciek szybko zauważy, gdzie jest "pies pogrzebany". Nie będę sie wypowiadał za nowego Prezesa, bo to jego prawo lecz przyznam szczerze, że według mojej opinii może faktycznie być problem z sekcją koszykówki z całym szacunkiem do koszykarzy :(

  39. 01.08.18 08:54 zjs

    @Piotruś Pan ... wypowiada się pan merytorycznie i znajomością rzeczy, więc nie ma podstaw aby to kwestionować. Mam wrażenie, że jest pan w bliskich stosunkach z nowym prezesem? Ten klub to manufaktura , nawet jak był w ekstraklasie . Mam wrażenie, że uzdrowienie sytuacji jest ponad miarę jednego człowieka. Mam pytanie - czy prezes wie, że Stomil to nie jest klub jednosekcyjny? A koszykarze?

  40. 01.08.18 08:12 Piotruś Pan

    Komentarz został ukryty z powodu nieodpowiedniej treści.

  41. 31.07.18 23:04 Leszkowy

    Dokładnie. Ja również nie rozumiem podnietki i walenia konia o dokonaniach ,,prezesa,, borkowskiego. Niektórzy mają krótką pamięć ile wstydu, wkurwienia itp.zafundował nam ,,prezes widmo,,.

  42. 31.07.18 22:51 Kot

    Spójrzcie na raport Deloitte, ile Stomil wydawał na pensje dla 33 zawodników i wyciągnijcie wnioski. Przecież to niegospodarność pierwszej wody, finansowy kryminał. Dyskutujecie o nie tym, co jest istotne. Przestańcie taką wazelinę tu wylewać, bo choć Stomil miał wielu prezesów, udanych bardziej czy mniej, złodziei większych czy mniejszych, to takiego człowieka jak Borkowski, który tak ośmieszałby (notorycznie) nasz klub, to nie było nawet, gdy za Haleksu uprawiano film sensacyjny w rzeczywistości.

  43. 31.07.18 22:10 Piotruś Pan

    Nie znam gościa lecz mam nadzieję, że Maciek osiągnie jego poziom. Nikt wcześniej i nikt później nie zbliżył się do jego poziomu. Natomiast taki pantofelek jak ty trudno żeby o czymś dyskutował jak wieczorem idzie na spotkanie AA :)

  44. 31.07.18 21:18 A.

    I po co to dyskutować z trolem... wiadomo, że i tak bezapelacyjnie "najlepszy" ;) był Kiłdanowicz... ;)

  45. 31.07.18 21:12 fan stomilu 1

    Piotruś pan nie umiesz szanować cudzej pracy, nie umiesz podziękować tylko potrafisz pisać on zły następny zły to tu idź na prezesa. A co do mojej pisowni jestem dyslektykiem ale za to potrafię docenić ludzi, którzy starają się i coś robią może nie zawsze wychodzi to tak jakbyśmy chcieli, ale robią mimo dużych problemów i coś się udało zrobić dla prezesa Borkowskiego i chwała mu za to i wielkie dzięki za to co zrobił, a ty Piotruś pomyśl czy ty zrobiłeś coś dla klubu i czy możesz zrobić. Nie chcesz to nie dziękuj, ale nie krytykuj tych co dziękują, bo to świadczy o twoejej inteligenci na pozomie oramgutana

  46. 31.07.18 20:30 fan stomilu 1

  47. 31.07.18 19:54 Piotruś Pan

    Ty fan stomilu 1, do III klasy i nauczyć się ortografii na poziomie jedzenia widelcem i nożem a dopiero później się wypowiadać. Stomil 14/88 jesteś chyba pracownikiem Borkosia albo jego rodziną? a odziedziczył aktywa w postaci zawodników itd, a że nie potrafił tego spieniężyć tzn, że był słabym menadżerem. Za darmo pracował w klubie bo tylko tam bywał żeby się pochwalić przed znajomymi i rodziną. Zobaczysz jak Maciek ujawni raport to okaże się ile wydał ten twój Borkoś kasy (Abotty i Zahorskie) i idiotyczne wyjazdy na sparingi w przeddzień meczu. I skoro wiedział ile ma długo to po co generował kolejne koszty na zakontraktowanie kolejnych sztuk do kadry? Wiesz dlaczego? On nigdy nie wiedział jaki jest budżet, ile może wydać. Cała ta jego wiedza to był free style- porywa nas niebieska fala itd. Dlatego chłopie nie przymulaj tylko obiektywnie oceniaj fakty lecz w miłości do Borkosia masz z tym problem. Do 6 miesięcy wszyscy o nim zapomną i będziesz go odwiedzał tylko na Stomil Cap

  48. 31.07.18 19:50 stomil 14/88

    Ciekawe co nasz Piotruś zrobił dla naszego klubu. Przypominam Ci że były już prezes zasuwał saochodem prywatym i prywatnym paliwie wiele tyś km po ugody , licencje odwołania, itd. Więc szacunek się należy. Ja osobiście dziękuję Panie Mariszu. I życzę powodzenia nowemu prezesowi.

  49. 31.07.18 19:14 fan stomilu 1

    Piotruś pan i dyro to są najwięksi maruderzy na tym forum zamiat pomuc klubowi tylko rzucają kłody, bo takie pisanie to nic innego

  50. 31.07.18 18:45 stomil 14/88

    Ty Piotruś chyba nie pamiętasz że Borkowski opłacał zaległe długi więc bilans musiał być ujemny gdy rozdzielisz przychód i wydatki bierzące to bolesne będzie dodatni , ale napewno twój maciś Ci pokaże tak go zachwalasz. I niestety piekarz ma rację gdyby nie Borkowski w maju 2015 to naszego klubu by już nie było i za to należą się słowa uznania. I pracował za darmo bo w klubie nie było

  51. 31.07.18 17:53 Piotruś Pan

    Słuchaj chłopcze, nic nie zrobił a wprowadził chaos i bałagan i postrzeganie Olsztyna jako oszustów, oszołomów itd. W Polsce się z niego i nas śmieją i ten burd.l musi posprzątać Maciek.

  52. 31.07.18 17:20 Piekarz/OKS

    ok ma swoje winy. Jednak gdyby nie on to byś się teraz chłopcze ekscytował rozgrywkami ligi okręgowej, może czwartej. A jednak jesteśmy w 1 i to trzeba docenić.

  53. 31.07.18 15:35 Piotruś Pan

    Piekarz/OKS chyba z tymi psychotropami to ty masz kłopot chłopcze. Takiego nieudacznika jak Borkowski nigdy tutaj nie było. Przeczytaj sobie raport o przychodowości klubów I ligii za 2017 rok- jeśli potrafisz czytać ze zrozumieniem, w co wątpię. Stomil jest przedostatni w tabeli.... przed Niepołomicami :(. https://sport.onet.pl/pilka-nozna/i-liga/fortuna-i-liga-gks-katowice-najwyzej-w-raporcie-deloitte/8lzd2bm Kto mu znowu przeszkadzał w zarabianiu pieniędzy dla klubu? i w jaki sposób dostał te absolutorium? chyba po to, żeby móc podać się do dymisji. Zamieszczanie filmików, wklejanie haseł... jesteśmi wielcy i idziemy naprzód to dziecinada dobra dla dzieciaków. A życie mówi sprawdzam i funduje wywrotkę koledze prezesowi Borkowskiemu. Przed Maćkiem ogromne wyzwanie i syzyfowa robota, aby odgruzować zgliszcza pozostawione przez Borkowskiego.

  54. 30.07.18 22:12 Piekarz/OKS

    odstaw chłopie dopalacze, one naprawdę szkodzą na mózg.

  55. 30.07.18 21:50 Piotruś Pan

    No to jak to...... Borkoś był taki dobry a zostawił po sobie ogrom problemów? Prezes na kosza nie będzie miał czasu i środków to czym się zajmował Borkoś przez 3 lata? Zostawił po sobie zgliszcza czy to fajny chłopak był?

  56. 30.07.18 21:32 Piotruś Pan

    Stomilek, jak w tym bajzlu tj. olsztyńskiej społeczności zrobi takie miejsce jak Kiłdan to niech organizuje konnferencje i inne rzeczy. Niech Grzymkowi robi dobrze :)

  57. 30.07.18 20:09 Stomilek

    Niż za Kiłdana?

  58. 30.07.18 20:06 Piotruś Pan

    A konferencji i opowieści na nich zadeklarowanych będzie więcej niż..............

  59. 30.07.18 20:04 Piotruś Pan

    Po czynach go poznamy ......, Powiało trochę oranżerią- ekosystem. Grzymuś zdecydował się na przedwyborczy krok. Zobaczymy jaki mu to przyniesie efekt? Jak dotychczas to sport & Stomil ma serdecznie w d..ie.

  60. 30.07.18 19:21 Piekarz/OKS

    Brawo! Powodzenia i wytrwałości Panie Prezesie.

  61. 30.07.18 18:53 SzEFoo

    Optymistycznie to wszystko wygląda. To może być Prezes przez duże P, którego dawno tu nie było. Oby tylko ten raport nie przedstawiał jakiegoś dużego długu, a powinno być dobrze. Powodzenia Prezesie!

  62. 30.07.18 17:47 Biała Armia

    Na tej konferencji obok prezesa i Grzymka siedziała trzecia osoba, kto to? Że spółki ktoś? Rozumiem że prezes zatrudnienie ma na cały etat i pracuje jak na prezesa przestało.

  63. 30.07.18 17:42 Adaśko

    Pan Maciej zaczyna obiecująco. Już sam fakt, że swoje myśli potrafi przedstawić w sposób prosty i uporządkowany pozwala wierzyć, że podobne będą jego działania. Powodzenia Panie Prezesie!!!

  64. 30.07.18 17:14 Owsian

    Moim zdaniem należy to wszystko zabudować a nie odbudować. Jak można odbudowywać coś czego nigdy tak naprawdę nie było?

  65. 30.07.18 16:10 barakuda

    Pozostaje zyczyc powodzenia by slowa w czyny zamienic!

Redakcja stomil.olsztyn.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie stomil.olsztyn.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników.

Dodaj swój komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz. Zaloguj się tutaj.


Zostań fanem

...i bądź na bieżąco!