Pamiętacie nasz tekst z października o pustym skarbcu Stomilu? To generalnie od miesiąca nic się nie zmieniło, a 500 tysięcy do klubu wpadło i wypadło, Stomil nadal tonie w długach. W czwartek wieczorem zamiast pisać zapowiedź spotkania to zastanawiamy się wszyscy czy w sobotę mecz z Bytovią Bytów się odbędzie. Nieoficjalnie mówi się także o rezygnacji z funkcji prezesa klubu Macieja Radkiewicza.
Piłkarze Stomilu Olsztyn od dwóch dni nie wychodzą na treningi (trenują indywidualnie). Zaprotestowali przeciwko braku wypłat. Na klubowe konto trafiło 500 tysięcy z dokapitalizowania spółki miejskiej, ale nie dla wszystkich starczyło na dwie pensje. Pieniądze zostały rozdzielone proporcjonalnie, a musiało starczyć także na przelewy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. Te dwie instytucje są bezwzględne. Nie ma kasy, jest blokada. Nie ma dyskusji.
W kuluarach mówi się także, że z funkcji zrezygnował prezes klubu Maciej Radkiewicz. Oficjalnie potwierdzić się ma to w piątek. Nie wiadomo także, czy w sobotę odbędzie się ligowe spotkanie Stomilu z Bytovią. Każda organizacja meczu kosztuje, bilety sprzedają się słabo, a do tego nie wiadomo, czy na mecz wyjdą sami piłkarze, którzy mają dość tej sytuacji i grożą bojkotem na całego.
Sprawa sobotniego spotkania może się wyjaśnić po tym jak zawodnicy spotkają się z właścicielami spółki Stomil Olsztyn SA. Jak udało się nam dowiedzieć taki postulat postawili w obecności przewodniczącego Rady Nadzorczej Saturnina Fadrowskiego. Czy dojdzie do takiego spotkania? Ciężko w tym momencie powiedzieć. I co mieliby usłyszeć, żeby uzyskali względny spokój o przyszłość klubu?
Jedno jest pewne, że za tydzień w olsztyńskim ratuszu (23 listopada) ma się odbyć kolejne spotkanie właścicieli klubu. Na ten dzień zapowiedziano dyskusję nad audytem, który został przeprowadzony w Stomilu. Zaproszenie otrzymać ma poprzedni zarząd spółki, audytor i biuro rozliczeniowe, które zajmuje się finansami Stomilu. Wszystko wskazuje na to, że może się odbyć dyskusja nad przyszłością spółki i klubu piłkarskiego Stomil. Przypomnijmy, że właścicielami spółki jest Gmina Olsztyn, spółka WOD-KAN oraz stowarzyszenie OKS Stomil Olsztyn. Czy poznamy wyniki audytu? Czy wszystko zostanie powiedziane za zamkniętymi drzwiami? Nie wiemy...
Co dalej z klubem? Pisaliśmy o tym w październiku. Nic się nie zmieniło. Jednym z rozwiązań na poprawę bieżącej sytuacji klubu mogłaby być pożyczka udzielona dla klubu przez jedną ze spółek miejskich, którą klub mógłby spłacać przez dłuższy okres czasu. Stomil Olsztyn SA mógłby także starać się o restrukturyzację długów spółki. Do tego od dłuższego czasu mówi się, że wabikiem dla sponsorów i inwestorów mogłaby być decyzja radnych o wpisaniu do budżetu miasta konkretnej sumy na spółkę Stomil Olsztyn SA (oczywiście uzależnioną od gry na danym szczeblu piłkarskim).
Gdyby Stomil Olsztyn utrzymał się w rozgrywkach I ligi to mówiło się, że jest kilka osób, które chciałyby na swój sposób poprowadzić klub. Czy dalej są chętni? Ciężko powiedzieć. Kto zdecyduje się ratować tonący okręt? Lekko nie jest...
Przed Stomilem posiedzenie Komisji Licencyjnej. Na szczęście (na początku pisaliśmy o takim zagrożeniu) nie powinno być minusowych punktów, bo premie dla piłkarzy za wygranie Pro Junior System, nie trzeba było płacić do końca czerwca, tylko po lipcu. Jeżeli Stomil nie ma żadnych zaległości od stycznia do czerwca to do rundy wiosennej przystąpi bez odjętych punktów jak to miało miejsce rok temu.
LINK DO DO PROGRAMU O STOMILU NA WESZLO.FM - słuchamy od 30 minuty.
17.11.18 07:13 krzyżak
A czy to moja Twoja czy kogo innego z nas wina? Klubem wciąż zarządzają ludzie nieodpowiedni. Dodatkowi wokół klubu wciąż kręcą się ludzie, którzy chcą robić prywatne interesy. Tu trzeba człowieka, który chce cos osiągnąć i nie boi sie wyzwań. Kochanowicz wytrzymał tylko kilka miesięcy. Borkowski najpierw ochy i achy a potem cisza i niewiadoma co sie dzieje. Teraz Radkiewicz który wiele zapowiadał a ponoć juz ucieka bo trudno.
16.11.18 23:07 grzegorz
To nadaje adwokat borowicza, a raczej jego prawa ręka.
16.11.18 22:57 Dyrektor OKS 1945
borowicz czy to ty
16.11.18 22:39 stomil 14/88
Pisanie komentarzy i opluwanie piłkarzy jest niesmaczne. Kilka faktów z życia klubu: 1. Piłkarze otrzymali zaległe pensje. Dokładniej 5 otrzymało po dwie, dwóch nie otrzymało żadnych pieniędzy, reszta po jednej. Teraz zadajcie sobie pytanie co dzieje się w waszych firmach jak kliku kolegów dostanie dwie pensje, inni po jednej a dwóch nic. Albo jest sytuacja w której każdy na siebie patrzy wilkiem albo wszyscy stają jeden za jednego. To wydarzyło się w klubie. Powinniśmy się cieszyć jako kibice wiedząc że szatnia jest zgrana i wszyscy się trzymają razem. Prezes powinien wiedzieć, że wykonując takie posunięcie będzie rozwalał szatnię jednak uczynił to co uczynił. Środki które zostały przekazane do US poszły tylko dlatego, że Prezes Radkiewicz nie wywiązał się z ugody i wpłacił połowę ustalonej kwoty, czym automatycznie ugoda została zerwana. Popełnił jeden z wielu błędów, ale ten najbardziej przyczynił się do tego, że zawodnicy nie dostali obiecanych dwóch zaległych wypłat. 2. Prezes Radkiewicz tydzień temu przekazywał dla zawodników informację, że otrzymają po dwa wynagrodzenia zaległe jak wpłynie kasa. Dokładnie jako Prezes wiedział jakimi środkami dysponuje i wiedział to że po opłaceniu zobowiązań skarbowych nie ma szans na wypłatę dwóch zaległych pensji. Dlaczego więc oszukiwał zawodników oraz pracowników? A no dlatego że zyskał kolejny tydzień spokoju. Czy Prezes zachował się dobrze? oceńcie sami…. Prezes Radkiewicz zapowiadał jasność i przejrzystość obiecując to dla zawodników w szatni, niestety w większości mamił i kręcił informacjami w taki sposób aby siebie wybielić a poprzednika pogrążyć. 3. Nie mamy prawa złościć się na zawodników, że walczą o swoją godność i kasę. Teraz otrzymali zaległe za miesiąc sierpień a są wszyscy świadomi, że kolejne środki wejdą może w lutym. Spora część z nich ma wynajęte mieszkania za które płacą więc jak otrzymają 4-5tyś (bo są i tacy) to jak przetrwać kolejne 5 miesięcy. Czy ktoś z Was będzie spokojnie pracował 5 miesięcy bez wynagrodzenia? no raczej chyba nie. Każdy kto wykonuje swoją pracę ma prawo do wynagrodzenia. 4. Większość kasy z Pro Junior poszło na opłacenie zaległości. Faktycznie jakaś część była zaplanowana na premię dla zawodników. Ale nie całość jak niektórzy piszą. 5. Prezes wspomina co jakiś czas o wynagrodzeniach które zostały zawyżone. Przypomnijcie sobie jak w ubiegłym roku zbierana była drużyna, w jakich warunkach. Nikt nie pisał wtedy jak się utrzymali i wywalczyli Pro Junior że duże zarobki. Pozostanie w lidze to był prawie cud jak i kasa z PZPN. To właśnie Ci zawodnicy których niektórzy z Was teraz opluwają dokończyli ligę i utrzymali nas w niej. 6. Tak naprawdę mało kto z Was jest świadomy jak blisko byliśmy w lipcu do wyprowadzenia klubu na prostą. To o co Prezes Borkowski walczył z miastem to zapis aby miasto zapisało w budżecie stałą kwotę przekazywaną na miejski klub. Był bardzo blisko takiej deklaracji, ale pojawił się Pan Radkiewicz i zapewniał Pana Prezydenta, że nie będzie potrzebował kasy z miasta a co za tym idzie został wymarzonym Prezesem. Po miesiącu okazało się, że podczas śniadania prasowego przy parówkach i jajecznicy oznajmił, że miasto powinno dać. 7. Trzeba sobie uświadomić jedno, że Pan Radkiewicz kompletnie się nie odnalazł w realiach naszego miasta. Podejmując kila błędnych decyzji pozbawił się jakichkolwiek środków i szans na nie. Niech mi ktoś napisze ile środków weszło do klubu dzięki jego pracy. Lipcowe wynagrodzenia wypłacił w sierpniu tylko dlatego, że weszła kasa z praw telewizyjnych. I to był koniec jego możliwości. W rozmowach na spotkaniach u sponsorów zachowywał się tak jakby kasa dla Stomilu się należała i każdy ma mu płacić. A tak to nie działa. Powinien mieć honor powiedzieć próbowałem ale się nie udało przepraszam odchodzę niech ktoś inny spróbuje któremu może się uda. Prezes Radkiewicz niestety za wszelką cenę próbuje dalej destabilizować pracę tego klubu i robi to niestety bardzo skutecznie. Gdyby był honor powinien powiedzieć co wykazał audyt i czy faktycznie Prezes Borkowski pozostawił dwa miliony długu. Gdyby tak było już dawno by pokazał wyniki audytu, a jeżeli nie pokazuje to chyba wiadomo czemu. Co jakiś czas popełnia „samobójstwo” informacjami które tylko oddalają klub od sponsorów. 8. Odnośnie Pana Prezydenta. Mało prawdopodobne jest to, że miasto chce pogrzebać klub wiedząc ile zainwestowali w murawę i oświetlenie. Miasto potrzebuje stabilizacji i spokoju w klubie ale niestety wybrali złego kandydata.
16.11.18 19:20 Tiger
Trzeba ujawnić kwoty kontraktów i przelewów z ostatnich miesięcy, jak transparentność to transparetność, audyt jest podobno gotowy, miejmy nadzieję że jego wynik nie będzie tajny.
16.11.18 19:06 SzEFoo
A jeśli te kwoty wynagrodzenia co tutaj były podawane są prawdziwe plus ta premia za utrzymanie w.... 1 lidze to gratulacje dla podpisującego. Poziom mizerny, a zarobki pewnie w czubie tabeli tej ligi.
16.11.18 18:58 SzEFoo
Krzyżak murawa, światła itd to kwestia miasta! Tu już dawno w mieście wojewódzkim powinien stać piękny obiekt(nawet jakby Stomilu nie było). Więc to żaden argument jeśli chodzi o pomoc miasta. Zobacz obiektywnie w linku od Emila co mówią na temat pomocy władz miasta dla Stomilu. Oni maja wiedzę ile inne - mniejsze miasta dają na swoje kluby piłkarskie i jeśli oni stwierdzają fakt, że w Olsztynie nie ma klimatu do piłki to coś w tym jest.
16.11.18 18:43 Owsian
I Glowackim
16.11.18 17:56 krzyżak
PS. I obowiązkowo rozwiązać kontrakty z Wełnickim i Bucholcem.
16.11.18 17:55 krzyżak
Po pierwsze. Narzekacie na prezydenta, na miasto. Ale powiedzcie, kto w historii tego klubu zrobił tyle dla Stomilu? Jupitery, murawa, elewacja, założenie SSA. Wiadomo "miasto wolne od futbolu" będzie się ciągnąć smrodem przez lata. Ale prawdę powiedziawszy nawet jak by przyznano dzisiaj Stomilowi 10mln to za rok byśmy byli w tej samej sytuacji. W tym klubie potrzeba porządnego prezesa, który będzie miał pomysł na klub i nie będzie się zagłębiał w olsztyńskie bagno układów i układzików. A po drugie. Ile ci ludzie zarabiają jak 500tys nie starczyło na uregulowanie zaległości finansowych? Zimą wywalić wszystkich i zakontraktować młodych zdolnych z regionu chcących grać za ludzkie pieniądze, a te wielkie zarabiając osiągając sukcesy, a nie kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy za sam podpis i łaskawe bieganie za piłką
16.11.18 15:49 arek0311
Jeżeli prawdą jest to co piszecie o kasie z PJS to Bucholc jest dla mnie nikim!!! Pamiętacie jak piszczał do kamery? I taki rybi fiut jest kapitanem drużyny! To się musi skończyć tragicznie...
16.11.18 15:02 momo2525
http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48726,24174352,prezes-stomilu-olsztyn-zrezygnowal-pilkarze-sie-buntuja.html#s=BoxLoOlMT&a=308&c=128
16.11.18 14:21 Adaśko
Ale gorąco się tu zrobiło, oj. No i dobrze. Nareszcie pisze się nie o tym, że jest za mało pieniędzy, tylko o tym, jak są wydawane te, które do klubu trafiły. Ja sam z chęcią bym się dowiedział, ile przeciętnie wyciąga rocznie piłkarz Stomilu za tę generalną padakę na boisku (ze sporadycznymi wyjątkami). Czy problem polega na tym, że nie może zapłacić rachunku za prąd, czy też gra toczy się o zupełnie inną stawkę? I żeby było jasne: wcale nie uważam, że jeśli ktoś z piłkarzem podpisał kontrakt, to piłkarz nie powinien się potem o to upominać. Absolutne jego prawo, skoro to sobie wywalczył, to powinien się upominać. Największa odpowiedzialność spada za wydatkujących te pieniądze.
16.11.18 13:59 lukasszz
2 mln miasto wydało na remont "come in"
16.11.18 13:03 Owsian
Łatwo można sprawdzić kto kasę jak wyprowadził po.....przelewach.
16.11.18 12:59 SzEFoo
Też od razu o tym pomyślałem, że te utrzymanie po prostu "trochę" kosztowało....
16.11.18 12:50 momo2525
Sorry ale wg mnie premie można dostać za awans a nie za utrzymanie. Chyba ze premia była dla przeciwników !!!!
16.11.18 12:39 SNICKERS
Do @Jonasz, nie wierzę chłopie w to co czytam vel napisałeś. Po prostu bulwa nie wierzę. Nie chodzi mi o Ciebie, tylko o to co zaszło. Zaczyna się wszystko układać w logiczną całość. To jest kolejna kompromitacja i katastrofa. Masz racje - zwykły szary kibic taki jak ja myślał, że kasa z PJS chociaż w ponad połowie spłaci długi i potem już będzie z górki. A tutaj takie buty. Przecież to już po paragrafy podchodzi.
16.11.18 12:35 Owsian
Ciekawi mnie kto obmyślił taki misterny plan i kto szefem tej "mafii" jest? Kogo obstawiacie?
16.11.18 12:33 Tiger
Podejrzewam, że 1,5 mln całości to nie wzięli ale pewnie jakieś 70% plus sam jestem ciekaw czy i ile z tego zgarnął sam Borkowski. Pewnie się odkuł za te wszystkie miesiące co to za darmo pracował...Niezła mafia nam pod nosem wyrosła, okazuje się że większe cwaniaki niż sobie można wyobrazić. I jeszcze mają czelność protesty sobie urządzać. Ta sprawa musi być wyjaśniona, konkretne kwoty muszą być upublicznione!
16.11.18 12:19 Owsian
Jonasz, ja starałbym sie za wszelką cenę utrzymać i wyczyścić towarzystwo. Tylko....jest jedno ale. Czy w ratuszu i w radzie miasta jest czyste towarzystwo czy tacy sami naciagacze?
16.11.18 12:16 Jonasz
Komentarz został ukryty z powodu nieodpowiedniej treści.
16.11.18 12:07 Jonasz
To my, jako kibice powinniśmy otworzyć oczy. Jesteśmy grupą ludzi związanych z emocjami z tym klubem. Ja czuje się przez piłkarzy zwyczajnie wykorzystany, tak jak i przez tych nieudolnych ludzi, którzy zarządzają tym klubem - albo byli prezesi, którzy też kręcili swoje lody , albo dyletańci. Z perspektywy miasta ładować kasę w taki klub jest bez sensu - i to jest moja największa pretensja do władz miasta, że dawali kasę, a nigdy nie dali kogoś mądrego, nawet spoza Olsztyna, kto ten bałagan krótko by ogarnął. Nie wiem czy widzieliście wpis Stomil Cup na FB, ktoś napisał komentarz podobny do mojego i ja napisałem razem z linkiem do tej rozmowy na weszlo i komentarze te zostały wykasowane. Jak myślicie? Dlaczego? Emilozo powinien poprawić ostatni akapit w tym artykule - przedstawiciel PZPN dokładnie mówi o sytuacji z kasą z PJS i przyznawaniem licencji. Dziś miasto powinno się zastanowić poważnie co z tym klubem. Ten klub jest bardzo ważny nie tylko dla Olsztyna, ale i dla regionu. Moim zdaniem małe samorządy typu Morąg, Nidzica, Szczytno, Mrągowo, Barczewo - mogłyby wspierać nieduża kwotą - powiedzmy -30-50 tyś zł, młodzi piłkarze z klubów z tych miasteczek mogliby zasilać juniorskie zespoły Stomilu, do tego pieniądze z budżetu miasta Olsztyn i trochę sponsorów i mielibyśmy fajny, poukładany regionalny klub, z którym naprawdę moglibyśmy się identyfikować. Tylko, żeby to zrobić miasto powinno znaleźć ludzi, którzy będą fachowcami i zbudują ten klub w oparcie o współpracę i zaufanie z nami, z kibicami. Wszystko transparetne - budżet na administrację tyle, na wypłaty dla piłkarzy tyle, na obozy i wyjazdy tyle i wszystko jasne. Bez kręcenia lodów . Można to ogarnąć w kilka miesięcy, ale nie kopiąc w dupe tak oddanych klubowi ludzi jak np. Khnote. Jeżeli nie ma on kwalifikacji, do wykorzystać go do takich zadań, które mu idą, ale nie odrzucać czy wyrzucać. Pytanie tylko jak to zrobić - czy wywalić naciągaczy, dograć juniorami i po oczywistym spadku budować od podstaw, czy jeszcze teraz zebrać kasę, pogonić kilku naciągaczy i wypożyczyć kilku młodych i ambitnych i spróbować się utrzymać.
16.11.18 12:05 lukasszz
Szkoda było kasy dla Kiłdanowicza to teraz macie klub na dnie.Chytry 2 razy traci,nikt za darmo nie będzie prezesem,to nie wolontariat.Pracownik musi otrzymywać zapłatę.
16.11.18 12:03 lukasszz
Apel! Niech grają młodzi ambitni gracze,przynajmniej zdobędą doświadczenie. Niech grają młodzi gracze,nawet jakby mieli spaść to przynajmniej niech się ogrywają.
16.11.18 11:53 poziomix
Wszyscy WON!!! Borkowski czekamy na dłuższego czasu na twoją konferencję...
16.11.18 11:32 SzEFoo
Niech zatem Pan Borkowski oznajmi ile premii dostali piłkarze za utrzymanie....... 1 ligi. Bo nie chce się wierzyć by był tak glupi żeby obiecać 1.5mln zł....
16.11.18 11:27 waldi812
Odsłuchałem audycję w weszło i zgadzam się z Jonaszem. Ze strony prezesa to był jawny sabotaż, że pieniądze z pjs przeznaczył na premie dla piłkarzy. Część z nich nie miała większych dylematów i po sezonie odeszła, ale część pozostała i ich teksty o przywiązaniu do klubu brzmią teraz bardzo dwuznacznie. Takie premie za utrzymanie to jest jakieś kuriozum i nieporozumienie. Większość kibiców była przekonana, że te pieniądze pozwolą złapać płynność finansową, a nie zostaną przejedzone. Dramat na każdej płaszczyźnie...Ale to też obrazuje jak krótkofalowo się u nas myśli i jakie podejście do tego wszystkiego mieli piłkarze.
16.11.18 11:26 Tiger
Wiele wskazuje na to, że zachłanność części piłkarzy i kompletny brak znajomości tematu poprzedniego prezesa doprowadziły klub na skraj upadku! Dodajmy do tego postawę miasta i estadio da gruz i można sobie zadać pytanie jak to ma normalnie działać? Po prostu nie może. Chyba trzeba się powoli oswajać z graniem na poziomie wojewódzkim, mam nadzieje że totalny upadek jak kiedyś to nam nie grozi. Ta kwota jest mała w stosunku do innych zadłużonych klubów, które normalnie grają.
16.11.18 11:24 Owsian
Jeśli jest tak jak pisze Jonasz to prokurator już powinien się tym zająć!! Wygląda na to, że ci bandyci jak już wymusili te 1,5 mln zał to założyli spółdzielnie i obiecywali innymw zamian za kasę podkładki. Tamci się godzili i stąd utrzymanie. Za ten wał kilkadziesiat osób powinno siedzieć!! No i wiedząc, jakie będa wyniki meczów obstawiali w ciemno u buka. Mozna sprawdzić wygrane w tym czasie łatwo. Dlaczego my godzimy sie na takie traktowanie nas? Wyjebać tych szmaciarzy z klubu natychmiast. Niech oddają wymuszona kasę w zamian za wyroki w zawiasach.
16.11.18 11:19 Adaśko
@Jonasz, świetna wypowiedź!
16.11.18 11:14 Dyrektor OKS 1945
nie wierzę w co czytam masz rację janusz piłkarze grabarze przegrywali a pieniądze chcieli dodatkowe za cel minimum dodatkowe pieniądze to można było dawać gdyby o awans walczyli cyrk abraszki
16.11.18 11:03 olsztynsto
Zgadzam się z Jonaszem ale jak nie wyjdą w sobotę na mecz To ja Moge zagrać tylko zgloscie mnie do rozgrywek za darmo
16.11.18 10:53 Jonasz
jestem właścicielem firmy i właścicielem spółki, i wiem jak to wszystko działa. Naprawdę musimy sobie uzmysłowić kilka rzeczy. Po 1. Prezes Stomil Cup rzeczywiście w pewnym momencie ten klub uratował, ale później zamiast oddać stery komuś kto ma na to czas i umiejętności, sam zaczął klub rozkładać. Po 2. ten klub rozkładają na łopatki sami piłkarze - zrozumcie to w końcu. Zwłaszcza czterech takich doświadczonych. Zobaczcie jak to zadziałało - najpierw w tamtym sezonie piłkarze grali padakę i spadli w tabeli, później postawili pod ścianą tego słabego prezesa pod ścianą i zmusili go do umowy, że jak utrzymają Stomil w 1.lidze, to dostaną ponad 1,5 miliona samej premii, a oprócz tego normalne comiesięczne wypłaty. Rozumiecie to? My wszyscy jako społeczność związana z klubem czekaliśmy na kasę z Pro Junior jako na tą, która pomoże postawić klub na nogi, a ta cała kasa poszła dla piłkarzyków na to, że postanowili wreszcie zacząć w miarę grać. Zastanówcie się nad jednym - jeśli piłkarze wiedzą, że klub ledwo przędzie, a wyciągają w taki sposób pieniądze, to muszą sobie zdawać, że ten klub nie utrzyma się finansowo, to musi upaść. Nie wiem czy wiecie, ale premia za zdobycie Pucharu Polski wynosi 1 mln zł. Widzicie porównanie? Posłuchajcie dokładnie wywiadu dla weszło FM, który jest zamieszczony na tej stronie. Ta premia to był gwóźdź do trumny. W tak biednym klubie kwota 1,5 miliona to jest połowa budżetu. Później ci sami piłkarze, którzy wymagają takich bonusów płaczą w mediach i do nas kibiców, że klub upada i trzeba go ratować. Ja dograłbym ten sezon juniorami i zaczął budować ten klub od nowa, na zdrowych zasadach - zobaczcie jak w Bytovii - pozbyli się tych kopaczy co biorąc dobrą kasę od Druteksu pałętali się w ogonie ligii, i teraz świetnie sobie radzą, W Druteksie też zauważyli, że wywalali dużą kasę, za bylejakie granie i nic nie dawało ściąganie kolejnych trenerów i piłkarzy z całej Polski. Ja straciłem ochotę na przychodzenie na stadion i patrzenie na tych piłkarzy, właśnie przez to, że co innego mówią w mediach (m.in o przywiązaniu do barw i takie tam bajki) , a co innego robią. Wolę pójść na mecz juniorów i popatrzeć jak grają bez kasy i zaangażowaniem. Pieniądze z Pro JUnior, pieniądze od spółek miejskich, kolejne dokapitalizowania i premie od miasta, kasa od Budimexu i wszystko mało. Naprawdę lepiej poczekć, nawet spaść i budować ten klub od podstaw, ale mądrze zarządzany i zdrowy jeżeli chodzi o struktury. Jeżeli nie mam racji niech mnie Emilozo poprawi. Dlaczego olsztyńscy przedsiębiorcy nie chcą mieć z klubem nic wspólnego? Bo wiedzą, że ile by w ten klub się pieniedzy nie wlało, to i tak będzie za mało.
16.11.18 10:36 THE CORE
Projekt budżetu na 2019 zakłada wyłożenie 1,25 mln zł na rower miejski. Może któryś z radnych przychylnych Stomilowi (Małkowski, Wypij) zaproponuje przeniesienie tych pieniędzy choćby w części na Stomil?
16.11.18 10:36 Dyrektor OKS 1945
będzie mecz jutro czy panie piłkarze obrazone na wszystkich kibiców i na boisko nie wyjdą dziennikarze ustalcie kluczowe kwestie
16.11.18 09:58 Adaśko
@SzEFoo, żeby to miało sens, to jeśli spółki miejskie dadzą na Stomil 400 tys. zł., to po wygraniu 1,6 mln zł w PJS do ich kas powinno wrócić np. 450 tys. zł. A reszta dla Stomilu. Zasadniczo spółka miejska jest tworzona po to, żeby skupiała się na swoim obszarze działalności. Poczytaj sobie, jaki jest przedmiot działania np, spółki WOD-KAN (https://pwik.olsztyn.pl/o-firmie-przedmiot-dzialania). Czy jest tam gdzieś mowa o sporcie?
16.11.18 09:57 waldi812
W Olsztynie normalnie nie było praktycznie nigdy i nic się w tym zakresie po wyborach nie zmieni. Grzymowicz nigdy nie lubił piłki i konsekwentnie realizuje swój plan. Miasto powinno stworzyć odpowiednią infrastrukturę do profesjonalnego uprawiania futbolu plus wyasygnować odpowiednią kwotę w budżecie rokrocznie na ten cel, a nie rzucać ochłapy od przypadku do przypadku. Przy budżecie na poziomie 1 miliard 300 milionów złotych 2 mln na Stomil to żadna ekstrawagancja, a stabilne podstawy mogłyby zachęcić innych do sponsorowania klubu. Skoro Zabrze przy budżecie 800 mln jest w stanie przeznaczyć w ciągu roku 34 mln złotych, to chyba tym bardziej u nas miasto może wyasygnować kwotę 2 mln. W naszych realiach profesjonalna piłka jest w większosci miast finansowania w części przez miasta i nie widzę w tym nic zdrożnego. Jeżeli prezes poda się do dymisji to mam pytanie, dlaczego przed wyborami twierdził, że do końca roku wyprowadzi klub na prostą? Jakie były ku temu przesłanki i na czym się opierały i co takiego się stało, że nie udało się tego wdrożyć w życie? Bo mam wrażenie,że było to typowe mydlenie oczu na zasadzie byle do wyborów. Co do piłkarzy: tak naprawdę nie wiemy, co się dzieje wewnątrz klubu, jakie tam padały deklaracje, informacje od dziennikarzy są szczątkowe, więc trudno też oceniać ich postawę. Ktoś z nimi te kontrakty podpisał i ogólnie jest to zmora polskiej piłki, że piłkarze są nieadekwatnie opłacani do prezentowanego poziomu i to nie tylko u nas. Ale w Stomilu ktoś te kontrakty z nimi podpisał i nad tym warto się pochylić. Aczkolwiek to też prawda, że w normalnej pracy zarabia się po 1700 zł i ludzie muszą jakoś za to przeżyć. Jeżeli STomil upadnie to niektórzy będą musieli przenieść się do tej rzeczywistości, bo albo zejdą kilka poziomów niżej, a tam już trzeba normalnie pracować, albo też zakończą wesołe przygody z piłką. Konkluzja, my kibice tam naprawdę nie wiemy co, gdzie, jak i za ile i to jest zasadniczy problem, bo wszystko opiera się na spekulacjach i odpalaniu co jakiś czas kolejnych bomb.
16.11.18 09:40 SzEFoo
Niech ktoś odpowie na pytanie jaki cel ma zredukowanie finansowania klubu z miejskich spółek z np. 400 tys do 100 tys zł po tym jak klub wygrywa pieniądze z PJS (1.6 mln brutto) znając problemy tego klubu? Tu są tak pociągane sznurki żeby nas zniechęcić i podzielić. Nie bądźcie ślepi ludzie. Też jestem zdania, że w złym momencie piłkarze protestują, ale postawcie się w ich sytuacji. Jakby się runda skończyła to wszyscy by mięli wyjebane na to, że im klub nie płaci od miesięcy. A tu problem leży u góry!!
16.11.18 09:24 Adaśko
Ok, Piekarz/OKS, jeśli masz na myśli przede wszystkim inwestowanie w infrastrukturę sportową (stadion, hala, może jakieś fajne ośrodki przygotowań sportowych), to się z Tobą w tym zgadzam. I w tej akurat kwestii dostrzegam duże zaniechania obecnego prezydenta. Ja osobiście uważam, że Olsztyn jako miasto powinien się rozwijać w dwóch kierunkach: poprzez silną naukę (zainwestowanie w mocną kadrę na UMW i wykorzystanie potencjału kampusu w Kortowie) i właśnie poprzez sport i rekreację/turystykę (wykorzystanie położenia geograficznego), oczywiście nie tylko piłkę nożną. To są naturalne kierunki rozwoju dla naszego miasta, które przecież nigdy nie będzie stało przemysłem. Zgadzam się również z tym, że miasto powinno działać aktywnie w celu poszukiwania i sprowadzania do klubu inwestorów, być może oferując im coś w zamian. Natomiast dalej jestem przeciwny wstrzykiwaniu większych pieniędzy publicznych w profesjonalne kluby. To nie jest właściwa droga. Ona w dużym stopniu psuje polską piłkę. Żeby było normalnie, to trzeba dać wędkę, a nie rybę.
16.11.18 09:14 SzEFoo
Miasto wie jakie są finanse klubu i że te 500k zł gówno da, a powiedzą że pomagali. Stworzyli z tego klubu zadłużonego żebraka odpychającego wszystkich. Wg mnie Grzymowicz ma dobrego doradcę i dobrze wie jak to rozpierdolic żeby nikt nie płakał. Nawet Wod-kan mocno zredukował finansowanie klubu, a kto ciągnie za wszystkie sznurki? :)
16.11.18 09:03 Tiger
Owszem, słuchy chodzą takie, że nie wszyscy robią zamęt ale Bucholc i Paweł Głowacki to nie dość, że na boisku totalna padaka (!!) to jeszcze najgłośniejsi o kasę (!!), z tym trzeba skończyć, grają na poziomie III ligi za to wymogi finansowe to jak dyrektor banku!
16.11.18 08:55 poziomix
Jeod - zgadzam się z Tobą, co do tych dwóch Panów. Koncepcja "Wszyscy Won" nie jest moja tylko zapożyczona z Pana Cejrowskiego. Żeby oczyścić środowisko trzeba najpierw wszystkich wywalić, aby następnie móc współpracować tylko z tymi którzy naprawdę się do tego nadają. W masie znajdzie się na pewno jakaś grupa ludzi, którzy do "Nowego Stomilu" będą się nadawać i zostaną ponownie zaangażowani. Ale stanie się to na nowych, zdrowych, racjonalnych zasadach.
16.11.18 08:47 lechita
Kurwa jaka wieś jaki wstyd na całą Polskę. A tydzień temu kibice wolali dzięki za walkę. Za co wy im kurwa dziękujęcie i jeszcze brawa im bije ie. Oni kurwa piach grają ludzie ogarnijcie się.oni kurwa zarabiają po 15 tys a wy ich po głowach głaskacie. Przykład trzeba brać od waszych pseudo kolegow z Gdańska. Panienkom nie chciało sie grać przyszli na jeden trening drugi. Opierdolili po meczu i jest lider w ekstraklasie. Kim oni kurwa są żeby strajkowac. Który klub by sobie pozwolił na takie coś. Bytów prawie się rozpadł ale tam piłkarze sami walczyli o klub bo chcieli, a tym naszym pajacom wszystko się należy. Teraz kurwa idźcie pod klub i też bijcie im brawo i dziękujęcie za walkę. Nie ma za kogo tu walczyć o co się starać. Niestety trzeba zacząc od nowa. Brawo kocie za komentarz. Nic w tym klubie nie wiadomo. Niech Budimex powie jakie śmieszne pieniądze daje na rok. Wielki mi sponsor
16.11.18 08:42 SzEFoo
Ja odnoszę wrażenie, że polityka miasta przez ostatnie lata polega na zniechęcaniu kibiców do tego klubu. I po części im się to udaje. Frekwencja nie powala na kolana, a nowych kibiców na horyzoncie nie widać bo co ma ich zachęcić żeby przyjść na tę ruinę? Wszyscy mają tego wszystkiego dość i w końcu ratusz zgasi światło i nie będzie nawet komu zaprotestować. Ratusz będzie zadowolony bo dla garstki kibiców nie będzie wykładał kolejnych milionów, a temat stadionu zostanie odłożony na parę lat.
16.11.18 08:40 jeod
Poziomix nie wrzucaj do gara z odpadami Lecha i Skiby. Kilka nazwisk też by się jeszcze znalazło. Pierwszym pociągiem do Ostrołęki powinni odjechać :Bucholc, Wełnicki, bracia Głowaccy.
16.11.18 08:35 poziomix
Cytata z Kota: " Wszystkiego dobrego wam życzę, a sobie i kibicom, żeby was i nikogo z obecnych osób z klubu w odrodzonym Stomilu nie było. " - Podpisuję się pod tym obiema rękami. Wszyscy WON!!! Dość tej patologii w klubie, który tyle osób ma w sercu. Dość dezinformacji, braku informacji lub informacji wyssanych z palca. Dość życia ponad stan. Dość braku jakiejkolwiek logiki w podejmowanych decyzjach. Dość ludzi, którzy nas cały czas oszukują!!! Dość ludzi, którym kury szczać prowadzać, a nie pracować w klubie z tradycjami!!! Dość wszechobecnego marazmu. Albo dokonujemy oczyszczenia, z nowymi ludźmi i nowoczesnymi metodami zarządzania albo szkolmy dzieciaki, żeby odbudować Stomil za 10 lat.
16.11.18 08:31 Dyrektor OKS 1945
szkoda że poprzedni strajk bukolca i głowackiego został przerwany
16.11.18 08:24 Dyrektor OKS 1945
nie wierzę co czytam dlaczego jest tak źle skoro miało być dobrze nieradkiewicz taki biznesmen menedżer z warszawy tylko bezrobotny ale o tym dziennikarze już nie napisali
16.11.18 07:56 arek0311
Oczekuję jasnej deklaracji piłkarzy czy mają zamiar dograć rundę do końca! Ta drużyna nie ma za grosz charakteru zostały 3 mecze a tu wiecznie jakieś fochy i strajki a kapitan Bucholc zamiast mobilizować i starać się zjednoczyć ten zespół rozwala go od środka! Czemu miały służyć te płaczę w tv, uważasz że zasługujesz na te pieniądze, dałeś z siebie wszystko? Nie pasujemy do tej ligi brak stadionu, sponsorów, odpowiedniego zarządzania, piłkarze to zwykłe patałacha i płaczki, do tego ten pseudokapitan! Niestety tym razem się nie uda...
16.11.18 07:53 Tiger
Piłkarzom po prostu coś się w głowach poprzewracało! Strajków im się zachciało. Większość poziomem nawet nie pasuje do tej ligi i nigdzie poza Olsztynem nigdy w niej nie zagra. Za to pewnie kontrakty jak w przypadku poprzedniego trenera, nijak nie przystające do naszych realiów. I potem się tworzy dziura, którą trudno załatać.
16.11.18 07:04 Krzycho
Skończyła się kasa to i skończył się prezes a takie miał pomysły inwestora za rogiem, teraz sprawdzam dla pani Bublewicz Wypija deklarowali pomoc dla Stomilu, dziś zaczynają działanie w urzędzie miasta.
16.11.18 07:02 Piekarz/OKS
Łódź potrafiła dwa kluby ogarnąć i za kilka lat będą mieli derby w e-klasie. Oczywiście Łódź to nie Olsztyn, ale miasto z takim potencjałem choćby nawet turystycznym/ rekreacyjnym/ spokojnie stać na solidny klub w 1 lidze.
16.11.18 06:40 Piekarz/OKS
pośpiesznie "oświecę i odpisuję szanownemu panu Adaśko.... cywilizowane miasto spłaca dług, inwestuje w stadion, wynajmuje w nim pomieszczenia, organizuje koncerty/ festyny/ wystawy/ etc. Przyciąga tym samym inwestorów (nie mylić ze sponsorem), reklama/ promocja klubu piłkarskiego w regionie, baza szkoleniowa... To są podstawy... jak ktoś tego nie ogarnia to faktycznie dajmy sobie spokój z tą zabawą w 1 ligę. i wróćmy na czarny ląd. A kopacze jak nie wyjdą w sobotę i nie będą gryźli trawy, to niech spierd. szanowne panienki.
16.11.18 06:13 B5
...i jeszcze Prezes który pierwszy spi......z pokładu,. Dobrze ze dywersant nie zdarzył rozwalić Akademii... Katastrofa jakaś...
16.11.18 06:10 B5
To My bezrobotni kibice zbieramy Na was chajs ,a Wy nie chcecie grac....
16.11.18 06:07 B5
K.......a Co Tu się dzieje ...nie ogarniam..tego....i tak jak Kot pisze mamy p....y nie piłkarzy ,stroją wiecznie fochy...zaczynam podejrzewać ze do niektórych złych wyników również sie przyłożyli...jeb....cio.....
16.11.18 06:02 B5
A Nasz Stomil bedzie sie błąkał w klasie B o ile ktoś to ogarnie...
16.11.18 05:52 B5
.....a Za miast stadionu pobudują piękną europejską zajezdnię tramwajową...
16.11.18 05:46 B5
Stoml to taki chodzący trup z poprzedniej epoki ....Bedzie nowa nazwa, nowy miejski klub ewentualnie odrodzi sie Warmia Olsztyn ....
16.11.18 00:09 momo2525
Jeśli zgasi grzym światło to chciałbym pogratulować olsztyniakom wyboru ! Jak zaczniemy od IV ligi to dopóki Będzie ra władza to dopóty Stomil wyżej III ligi grać nie będzie ! II liga również koszty a trzecią to jakiś pasjonat lokalny pociągnie !Dlatego uważam że trzeba zrobić wszystko aby miasto spłaciło ten drobny dług ! A potem ustalić jakieś 2 banki od miasta rocznie plus ogarnięty prezes i wtedy może być jakaś nadzieja! Osobiście uważam że najlepszy prezes to był Kildan ! Niestety były i obecny tramwajarz nie chciał Z nim gadać bo był to człowiek zbyt konkretny i niewygodny !
15.11.18 23:48 szorstky13
Tzn te premie obiecane piłkarzom
15.11.18 23:46 szorstky13
Emilu ,Wachowski wyraźnie mówi , ze nie odejmą punktów teraz , bo dług wchodzi w drugie półrocze
15.11.18 22:59 Adaśko
No ale oczywiście, pomimo mojej wypowiedzi sprzed chwili, czekam jeszcze na obszerny wykład @Piekarza/OKS dotyczący możliwości wykorzystania klubu piłkarskiego Stomil dla rozwoju i promocji miasta Olsztyn. ;-)
15.11.18 22:56 Adaśko
@Kocie, @chodi, całkowicie podzielam Wasz pogląd. I uważam, że to, o czym piszecie, jest tak naprawdę systemowym problemem polskiej piłki nożnej, a nie tylko naszego Stomilu... Pieniądze publiczne są bezmyślnie wydawane na twory, które nie mają żadnej wartości sportowej czy marketingowej. Za pieniędzmi nie idzie jakość. Potwierdzają to coraz bardziej doniosłe osiągnięcia naszych klubów w europejskich pucharach. Europa nam odjeżdża. A Stomilowi odjeżdża niestety nawet ta byle jaka Polska. :-(
15.11.18 22:51 SzEFoo
Pytanie zasadnicze. Czy u nas kiedyś będzie normalnie? Co pół roku strajki i żebranina... Ręce opadają.
15.11.18 22:46 Emilozo
Zaktualizowałem tekst leciutko. Chodzi o ostatni akapit.
15.11.18 22:38 chodi
Kocie w samo sedno!!! BINGO!! Przecież lepiej chyba dostać z opóźnieniem dobra kasę bo gwarantem jest miasto niż grać w 4 lidze kopiąc się po czole za uścisk dłoni w Pisie Barczewo, dojeżdżają na trening po NORMALNY DNIU PRACY ZA 1,8 TYS ZL! I ta kasę dostaniecie na czas.... Ale w piłkę to wy będziecie grać... HOBBISTYCZNIE A NIE PROFESJONALNIE! Kibice są za Wami i wiemy że jest Wam ciężko że nie jest różowo , ale nie pomagacie Stomilowi takim swoim zachowaniem.... możemy uratować 1 ligę w Olsztynie i wiem że wy macie umiejętności i ambicje żeby grać na takim poziomie, ale żeby tak było to potrzebne jest poświęcenie!!! Z każdej strony!!! My jesteśmy gotowi (nie raz to udowadnialiśmy) a Wy........????
15.11.18 22:29 Adaśko
@Piekarz/OKS, to jaki Ty masz pomysł, żeby wykorzystać Stomil Olsztyn dla rozwoju miasta? Rozwiń swoją myśl, bo jestem ciekawy.
15.11.18 22:27 chodi
Bytów ma tylko Drutexa . Tam nie ma żadnego przemysłu żadnych firm... W Olsztynie mamy bardzo dużo dobrych dużych firm dla których 200 tyś na klub i reklamę to tyle co dla nas 20 zł...
15.11.18 22:25 Kot
A mnie to już powoli zaczynają wkurwiać piłkarze. Wiadomo, jak Stomil płaci, od kilku lat tak samo, czyli są wypłaty z opóźnieniem i zwykle gdy ważą się losy licencji. Kiedy tu nie było poślizgów z pensjami? Chyba jak Niemyjski przejął Stomil i rzucał pieniędzmi na lewo i prawo, czyli przez pół roku 20 lat temu. Piłkarze są chronieni przez prawo związkowe, to mają znacznie większe szanse na odzyskanie pensji niż np. hotel czy przewoźnik, którzy wystawiali faktury, a te nie są opłacane. A teraz oni strajkują, bo nie ma wypłat. A myśleliście, że będą?! To jesteście naiwni jak dzieci. Może wam obiecał Borkowski regularne pensje albo Radkiewicz? Obietnice mają wartość tylko dla tych, którzy w nie wierzą. A na jakiej podstawie mogli wierzyć w nie piłkarze? Że teraz nagle będzie tutaj kraina mlekiem i miodem płynąca?! Jak nawet trener nie chciał przyjechać na okres przygotowawczy?! Co się miało zmienić, kto miał być tym Midasem, który zmienia wszystko w złoto? Radkiewicz w złoto niczego nie zmienił, ale w gówno co nieco. A piłkarze teraz protestują. Ci piłkarze, którzy w większości nadają się na III ligę? Taki np. Bucholc, który szukał normalności w Suwałkach i po roku wrócił? To tam było źle czy tu jednak jest dobrze, a może tam był za słaby?! A może Wełnicki poszukiwacz pieniędzy Osuchowych czy warszawskich? W Legii były gorsze warunki płacowe? Dlaczego tam nie gra, na swoim III-ligowym poziomie? Za słaby był czy za dobry, bo się gubię? Odchodzi ze Stomilu do III ligi i zaraz wraca... Ilu piłkarzy na poziomie I ligi ma w kadrze Stomil? Czterech? Piłkarze, którzy tu przyszli, nie mieli świadomości, że z wypłatami będzie krucho? Czy Wy na ich miejscu poszlibyście grać w I lidze, gdzie wypłaty są wypłacane nieregularnie, czy może spróbowalibyście za mniejsze pieniądze w II lidze albo III? Biorę pod uwagę to, że za pracę należy się wynagrodzenie, ale jak idziesz pracować do przedsiębiorstwa, któremu grozi bankructwo albo jest postawione w stan likwidacji, to spodziewasz się chyba, że może być tak, że wypłaty nie dostaniesz. Nie wiem, nie rozumiem ich, ale niech nie robią cyrków, tylko rozwiązują kontrakty, a ja całą zimę będę z uwagą śledził 90minut i patrzył, jakie to kariery porobią i gdzie wylądują. Dla wielu Stomil w I lidze to jest sufit i nigdy wyżej nie zagrają. Nie rozumiem takiego postępowania, co dwa miesiące strajk, odmawianie treningów, rzygam tym już, mam dość. Ciągle ci sami piłkarze, od x lat strajkują i nie odchodzą. To jest tu tak źle? Nie ma innych klubów? Pewnie nie ma, ale czemu się dziwić. Życzę wszystkim piłkarzom powodzenia w dalszych karierach. Dla wielu piłkarzy Stomil okazywał się za małym klubem i myśleli, że gdzieś indziej sobie poradzą, a to Stomil był ich szczytem. Tylko że oni chociaż spróbowali, a że odbili się od innych klubów... Dzisiaj wchodzą z ławki w III lidze. No nic, powodzenia jeszcze raz, obyście mieli wypłatę na czas zawsze i nie musieli strajkować. Przedsiębiorcy w Polsce płacą co miesiąc regularnie po 1700 zł na rękę, tak wygląda prawdziwe życie, 8-10 godzin tyrania za psie pieniądze, a nie ganianie w krótkich spodenkach i długich skarpetkach za skórzaną piłką. Wszystkiego dobrego wam życzę, a sobie i kibicom, żeby was i nikogo z obecnych osób z klubu w odrodzonym Stomilu nie było.
15.11.18 22:20 chodi
Spokojnie ludziska Ruch Chorzów gra z długami rzędu 36 mln zł!!! Legia w tym sezonie miała dług rzędu 20mlz zł! A Stomil 1,5 mln.... to byłoby kuriozum!!! To jest śmieszny dług i miasto może rozpisać przetarg na reklamę poprzez sport w I lidze albo dać kasę z pożyczki np od Wod Kanu. A kiedy przyjdzie przelew od Budimexu....? Kto tu jest głównym sponsorem?! Bytovia gra bez pieniędzy z kasy małego Bytowa to my możemy tym bardziej!
15.11.18 22:16 Emilozo
Bytovia do ligi przystąpiła bez długu! A my co sezon na minusie. I w Bytowie doszło do mega konsolidacji przedsiębiorstw. U nas nikt nie chce mieć praktycznie ze Stomilem nic wspólnego.
15.11.18 22:11 Piekarz/OKS
to jakim cudem taka Bytovia doskonale daje sobie radę bez sponsora? Trzeba być naprawdę w czarnej d. żeby nie wiedzieć jak marketingowo wykorzystać sport, a w szczególności piłkę nożną dla rozwoju miasta. Ja pierdolę, trzeci świat...
15.11.18 22:11 czerkasow
Sądzicie że się uda od 4 ligi? Nie. Znowu trzeba będzie robić od B-klasy. Tylko kto to pociągnie? Pokolenie które to zrobiło w 2003 roku zbliża się do granicy 40-stki lub ją dawno przekroczyło, mają rodziny a już siły nie te. Brak czegokolwiek w sytuacji niewielkiego długu że strony miasta, które postanowiło kontynuować kampanię z 2012 roku Miasta wolnego od futbolu, prezydent, który myśli że jupitey i murawa wszystko powinna załatwić. Nic tylko zgasić światło.
15.11.18 21:44 mariusz 1981
Znowu zbiórki marsze i chuj wie co jeszcze dziewczyny pamersy z dupy i trzeba sobie jasno powiedzieć w obecnej sytuacji Stomil nie ma racji bytu szkoda miejskiej kasy i naszych nerwów zlikwidować odkupić od spółki herb barwy i pod szyldem stowarzyszenia zacząć jak Bóg i pzpn dadzą od 4 ligi i taka rada na przyszłość stawiać na swoich i nie wydawać więcej niż się ma